• Anonym (Avtändande?)

    Mannen slaknar under sex?!

    Nu behöver jag allehanda råd och stöd för jag freakar snart ut och ställer till det i min nya relation!!

    Hur 17 ska man tolka att mannen man ligger med, ett par ggr i veckan sedan snart fem månader tillbaka, slaknar under samlag??

    Han brukar runka lite med handen för att bli hård igen och sedan köra på. Han verkar helt avslappnad med detta men jag blir skräckslagen - tänder han inte på mig?!

    Detta hände även första gången vi hade sex och det var superhett (tyckte jag iaf). Vi höll på i över tre timmar och han var helt kanonbra! Men what´s happening??

    Har sett att han käkar Argiplex eller vad det heter... Han är strax över 40 och verkar frisk i övrigt. Helt på och verkligen intresserad av sex men varför i herrans namn tappar han ståndet? Han borde ju vara stenkåt på mig. Det nytt och jag ser helt ok ut, snygg - han berömmer mitt utseende och säger att jag är skön. Men vad faan är fel?!

    Jag kan absolut inte fråga honom om detta - män och deras stånd är liksom inget smart att börja ifrågasätta och dividera om utifall man vill få en kille på kroken och jag gillar honom verkligen.

    Men varför tappar han ståndet? Är det för att han inte tänder på mig? Det måste det ju vara. Men varför vill han fortsätta träffa mig då? Han kan lätt få andra.

    Jag får ofta suga honom hård, inte alltid men ibland. Det har även hänt på morgonen...

    Ändå kan han knulla i timmar. Och starta om. Men den slaknar liksom lite då och då verkar det som.

    Jag tappar helt självförtroendet av detta.

    Till och med i svarta stay-ups kan han bli halvslak rätt vad det är?!

    Jag dör av det här så ge mig för 17 uppslag på vad som kan ligga bakom detta. Han verkar gilla mig. Eller är jag lurad?!

    Han dricker aldrig och är vältränad samt hör av sig istort sett dagligen med sweet talk och referenser till sex, verkar dessutom gilla lite kinky grejer så han är intresserad av sex.

  • Svar på tråden Mannen slaknar under sex?!
  • McStride

    Hej. Betyder alldeles säkert inte att han inte tänder på dig. Men under vissa perioder i livet kan det bli just på detta viset. Jag själv hade problem att hålla ståndet uppe i ungefär 6 månader. Slaknade mitt i akten efter ca 5 minuter. Var vrålkåt men kunde inte styra det. Sedan blev det bättre och bättre, och nu fungerar det precis som förut. Fick aldrig satt fingret på vad det var som orsakade det. Och själv är jag 29 år, hyfsat tränad och lever sunt. Men försök att prata lite försiktigt med honom, men klaga inte bara för Guds skull. Då kan det sätta sig psykiskt och förvärra det.

    Mvh

  • Devinsmammi

    Snusar han? Vissa tappar pga av mycke snusande. Så hade vi de här hemma. Funkade bättre när han börjat ned portion. Så killen trodde de hade med det att göra

  • Anonym (Avtändande?)
    McStride skrev 2012-04-14 20:43:59 följande:
    Hej. Betyder alldeles säkert inte att han inte tänder på dig. Men under vissa perioder i livet kan det bli just på detta viset. Jag själv hade problem att hålla ståndet uppe i ungefär 6 månader. Slaknade mitt i akten efter ca 5 minuter. Var vrålkåt men kunde inte styra det. Sedan blev det bättre och bättre, och nu fungerar det precis som förut. Fick aldrig satt fingret på vad det var som orsakade det. Och själv är jag 29 år, hyfsat tränad och lever sunt. Men försök att prata lite försiktigt med honom, men klaga inte bara för Guds skull. Då kan det sätta sig psykiskt och förvärra det.

    Mvh
    Jag förstår helt och fullt att klaga inte är melodin här. Risken är bara - för mig - att jag bryter ihop och börjar gråta mitt uppe i alltihop för att det knäcker mig om han inte gillar mig! Alternativet att jag bara mitt upp i BJ ser upp, slår ut med händerna och frågar "Vad är felet?!"  "Är jag så jäxla dålig?!" Typ...

    Rynkar på näsan
  • Anonym (Avtändande?)
    Devinsmammi skrev 2012-04-14 21:00:53 följande:
    Snusar han? Vissa tappar pga av mycke snusande. Så hade vi de här hemma. Funkade bättre när han börjat ned portion. Så killen trodde de hade med det att göra
    Nix,  inget sådant.
  • Anonym

    Ta nu och lugna ner dig. Tycker du inte att det är konstigt att du direkt börjar fundera på vad som är fel på dig när han slaknar? 

    Jag kan säga att du kan släppa dom tankarna helt! För skulle det vara dig de var fel på så hade han inte kommit tilllbaka.

    Många män har problem med att de slaknar under sexet, och är det inte toppen att han tar saken i egna händer och runkar upp den igen?

    Så slappna av och njut, ingenting är konstigt eller fel med detta utan fullt normalt :) 

  • Anonym (Me to)

    Här är en till med samma problem som din kille TS. Ibland är den även svår att få tillräckligt hård. Jag har inte fyllt 40 än.
    Jag kan försäkra dig om att det inte har med attraktionen för min tjej att göra. Hon är snygg, sexig och gör mig jävligt kåt.
    Det är helt enkelt en lätt brist i förmågan till erektion. Ibland kan denna brist ha orsaker i tobaksbruk, alkohol, övervikt, mm men det kan även vara en medfödd brist att man har erektionsproblem hela livet eller att problemen kommer tidigare i livet än för de flesta andra män.
    Detta är inte märkvärdigare än att vissa behöver glasögon.

  • Dominant
    Anonym (Avtändande?) skrev 2012-04-15 18:42:37 följande:
    Någon mer idé?
    Venöst läckage, har inget med dig att göra utan att blodet sipprar tillbaka till kroppen genom en läcka. Det är utan tvekan betydligt jobbigare för honom än för dig, så låt det bero.
  • Anonym (bea)

    Detta handlar inte om dig, bara acceptera det. Ni löser det ju eller hur och ni har sex!

    Min man är nu 42 och han har tappat ståndet lite två gånger sen jul, för första gångerna på 12 år tillsammans.

    Men det beror enligt honom själv på att han har varit tokstressad och han har haft 50-timmarsveckor
    på jobbet ett bra tag, och vi hade tokbra sex så sent som i helgen.

    Någon gång känner vi alla av åldertecken eller stress men man kan vara hur kåt som helst trots det.

    Att du skulle få bryt över detta verkar bara otroligt självcentrerat tycker jag, och det är väl avtändande om något så tänk dig för innan du gör bort dig.

  • SvartLotus

    Det kan vara hundra saker, här är några som har hänt mig:
    1) Han har något som stör honom i livet just nu.
    2) Han har komplex för något som du inte har sett (kanske finns det bara i hans huvud).
    3) Han är stressad över något (inte enbart för stunden utan mer i sin situation, dvs. jobb, boende, pengar eller dyl).
    4) Han kan inte låta bli att tänka på annat när han håller på med något. Det kan gälla vad som helst, t.ex. att man inte koncentrerar sig på den man pratar med. Mindfulness (meditation) är ett bra recept här.
    5) Han vill för mycket och tycker om dig mer än som ett ligg.

    Att killar tappar ståndet händer och det kan (kan bara tala av egen erfarenhet men dock) hålla i ett tag. Stånd sker när kroppen slappnar av och kan man inte slappna av av någon anledning så försvinner ståndet. 

    Jag är helt säker på att detta inte beror på dig, som sagts tidigare: då skulle han inte vilja träffa dig igen.

    Du kan också helt säkert hjälpa honom genom att försöka få honom att slappna av och känna sig trygg med dig. Det är inte säkert att det blir perfekt direkt men det kan ske på sikt. Tänk framför allt bort problemet från dig, detta handlar inte alls om dig! Män är inga maskiner och bara för att en man är sugen på sex får han inte alltid stånd. (Det är väl kanske som att vissa kvinnor blir olika våta trots att de kan vara lika sugna på sex?)

    Se det som något som han antagligen tycker är jobbigt och som han kanske vill prata om, kanske tycker är svårt att prata om, eller helst låter bli att prata om. Det är inte alls säkert att han vet varför det blir så här, vilket, i så fall, säkert gör det extra frustrerande för honom. Jag är själv ganska intresserad av mina egna reaktioner och oftast finns det en helt naturlig förklaring till varför ståndet försvinner, bara jag letar lite i mig själv.

  • Anonym (Avtändande?)
    SvartLotus skrev 2012-04-15 19:03:17 följande:
    Det kan vara hundra saker, här är några som har hänt mig:
    1) Han har något som stör honom i livet just nu.
    2) Han har komplex för något som du inte har sett (kanske finns det bara i hans huvud).
    3) Han är stressad över något (inte enbart för stunden utan mer i sin situation, dvs. jobb, boende, pengar eller dyl).
    4) Han kan inte låta bli att tänka på annat när han håller på med något. Det kan gälla vad som helst, t.ex. att man inte koncentrerar sig på den man pratar med. Mindfulness (meditation) är ett bra recept här.
    5) Han vill för mycket och tycker om dig mer än som ett ligg.

    Att killar tappar ståndet händer och det kan (kan bara tala av egen erfarenhet men dock) hålla i ett tag. Stånd sker när kroppen slappnar av och kan man inte slappna av av någon anledning så försvinner ståndet. 

    Jag är helt säker på att detta inte beror på dig, som sagts tidigare: då skulle han inte vilja träffa dig igen.

    Du kan också helt säkert hjälpa honom genom att försöka få honom att slappna av och känna sig trygg med dig. Det är inte säkert att det blir perfekt direkt men det kan ske på sikt. Tänk framför allt bort problemet från dig, detta handlar inte alls om dig! Män är inga maskiner och bara för att en man är sugen på sex får han inte alltid stånd. (Det är väl kanske som att vissa kvinnor blir olika våta trots att de kan vara lika sugna på sex?)

    Se det som något som han antagligen tycker är jobbigt och som han kanske vill prata om, kanske tycker är svårt att prata om, eller helst låter bli att prata om. Det är inte alls säkert att han vet varför det blir så här, vilket, i så fall, säkert gör det extra frustrerande för honom. Jag är själv ganska intresserad av mina egna reaktioner och oftast finns det en helt naturlig förklaring till varför ståndet försvinner, bara jag letar lite i mig själv.
    Det är nr 4 som är min stora fasa. Att jag är så sopig i sängen att han ledsnar och tänker på annat. Typ att jag är kass/löjlig/ful/etc. Rynkar på näsan

    Faan jag måste skärpa mig men vet inte hur. Jag tror att han kommer tröttna på mig...
  • SvartLotus
    Anonym (Avtändande?) skrev 2012-04-15 19:09:54 följande:
    Det är nr 4 som är min stora fasa. Att jag är så sopig i sängen att han ledsnar och tänker på annat. Typ att jag är kass/löjlig/ful/etc. Rynkar på näsan

    Faan jag måste skärpa mig men vet inte hur. Jag tror att han kommer tröttna på mig...

    Alltså det har ju INGENTING med dig att göra! Fenomenet i nummer 4 är väldigt vanligt och betyder att en personhar koncentrationssvårigheter. T.ex. att han redan när han borstar tänderna tänker på vad han skall göra sedan, att han tittar på TV samtidigt som han äter osv. Om man ständigt försöker göra två saker samtidigt kan det till slut bli så att kroppen vänjer sig vid detta och då kan det bli så även vid sex. Jag hade detta tidigare och det gick ut över mitt sociala liv och jag uppfattades säkert som stressig. Det finns en meditaionsform som heter Mindfulness som går ut på att vara just här och nu istället för i framtiden eller i det förgågna. Det är jättesvårt att göra sådana övningar om man har lärt kroppen att ständigt göra två saker samtidigt.

    Observera att detta är ett av många skäl till att han kan ha problem.

    Du verkar fokusera väldigt mycket på dig själv, har du funderat på det?   
  • Vitamin

    Det där hände med min sambo ofta (nästan vid varje sex) i början av vårt förhållande (Han var 32 när vi började dejta), och nuförtiden händer det fortfarande nån gång då och då.
    Jag hade samma panik som du och min självkänsla fick sig en rejäl törn.
    Det dröjde länge innan jag kunde släppa tanken på att det var jag som var fel. Jag reagerade negativt, min man blev stressad och det var rätt frustrerande för oss båda. Nu har jag accepterat att det händer, och insett att det är så han funkar helt enkelt.

    Han blir sällan "spontanhård" utan behöver fysisk stimulans för att få upp den. Förutom när han sover, då jäklar sköter den sig själv minsann...

  • Glädje58
    Anonym (Avtändande?) skrev 2012-04-15 19:09:54 följande:
    Det är nr 4 som är min stora fasa. Att jag är så sopig i sängen att han ledsnar och tänker på annat. Typ att jag är kass/löjlig/ful/etc. Rynkar på näsan

    Faan jag måste skärpa mig men vet inte hur. Jag tror att han kommer tröttna på mig...

    Är du närvarande när ni har sex? Eller tänker du för mycket?
  • Anonym (Me to)
    Anonym (Avtändande?) skrev 2012-04-15 19:09:54 följande:
    Det är nr 4 som är min stora fasa. Att jag är så sopig i sängen att han ledsnar och tänker på annat. Typ att jag är kass/löjlig/ful/etc. Rynkar på näsan

    Faan jag måste skärpa mig men vet inte hur. Jag tror att han kommer tröttna på mig...
    OM det är så att problemen ligger hos honom (mest troligt) kommer han skatta dig högt om du visar tålamod, förståelse och hjälper honom med problemet.
  • Anonym

    Det här vill du väl inte höra, men för oss har det blivit just så efter att vi fick barn - på grund av min förlossningsskada som gör att jag är rätt stor därnere. Det blir inte tillräckligt med stimulans för honom helt enkelt. Eftersom musklerna är av så kan jag inte knipa ordentligt.

    Enligt gynekologen är detta vanligt hos kvinnor som fött flera barn, men de flesta märker inte av det?! Det funkar fortfarande att ha tampong t ex, det är bara vid just samlag som det märks nåt för mig.

    Står i kö och väntar på operation... i vårt landsting lär det väl ta några år *ss*

  • Anonym

    i början av mitt nuvarande förhållande grät jag nästan av förtvivlan,gnällde ut till min bästa vän.
    han fick upp den men slaknade när den skulle in

    efter 2 månader såblev det bättre.

    han var väldigt nervös o hade prestationsångest.

    jag gjorde ingen stor grej av det då jag inte ville lägga någon större pres på honom 

  • Anonym (Läkare)

    Det är inte normalt att ha stånd timmar i sträck. I värsta fall kan män som försöker tillfredsställa sina partners förväntningar och göra något som naturen aldrig har utrustat dem för (med potenspiller) råka ut för priapism och allvarligt skada penis.
    Mitt råd till TS är att läsa på lite och nöja(?) sig med en timmes älskog åt gången och sluta ängslas över att mannen inte åtrår henne om penisen slaknar efter ett par timmar. Det är väldigt ovanligt om den inte skulle göra det ibland.

    Quality beats quantity!

  • Anonym (samma sits)

    min man är i samma sits, det är mkt stress och annat som får honom att tänka på också, det är viktigt med lugn miljö och att man tar väl hand om varandra , jag lever i samma situation med honom i nuläge och känns så tråkigt me det är bar att hålla ut tills det blir bättre psykiskt

Svar på tråden Mannen slaknar under sex?!