• Madelen21

    Fråga om sömn

    Hej!
    Jag har en son som är 20 månader som fortfarande inte sover hela nätterna. Han är svår att få å somna på kvällen å när han väl somnar så vaknar han ofta efter 1-2 timmar, lagomt tills jag å sambon ska sova. Men då brukar han somna rätt så snabbt igen.. Men sen vaknar han flera gånger per natt.. Minns att vår dotter var lika men hon började sova hela nätter runt 18 månader.. Jag ammar än, för att min son vill det å det känns okej för mig.  Men det börjar bli jobbigt det här att han inte sover hela nätterna. Sen på kvällen så när jag ska ha honom  att sova så måste jag ha han å sova i sin vagn, för våran dotter går annars å väcker honom direkt.. Men det går bättre att få honom att sova i vagnen än i sängen. Vår dotter blir 5 år i sommar och är också väldigt svår att få å varva ner på kvällen.. Hon har också varit svårsövd på kvällarna men nu har det blivit bättre. Har du nåt tips å råd hur man ska göra för att få sitt barn å varva ner å förstå att nu är det kväll å att dom ska sova??

     

Svar på tråden Fråga om sömn