Regelbunden mens, men ingen ägglossning?
Hej!
Jag och min sambo är inne på vårt 9:e försök för att få ett syskon till vår son som snart blir 2 år. Till en början körde vi bara på, eftersom att vi har ett barn sen innan tänkte vi att det inte skulle bli några "problem". Sonen blev till på andra försöket efter ett missfall som blev till på tredje försöket.
Nu har vi testat med ägglossningstest de senaste 5 gångerna men aldrig fått fullt utslag. Har testat samma tid varje dag (kl14).Det blir utslag varje dag men aldrig lika starkt eller starkare än teststrecket. Men ändå hyffsat starka streck.
Hur som helst tänkte jag att det bara var att vi kanske missade stegringen och vi har kört på varje dag i drygt en vecka kring då jag borde ha ägglossning, men ändå inte blivit gravida. Sen läste jag nu att man kan ha regelbunden mens utan ägglossning, och att man då oftast har en längre menstration som inte är så smärtsam och det stämmer in på mig. Har mens i sju dagar oftast och en cykel på 32 dagar +/- 1-2 dagar.
Jag tänkte bara höra här om någon har erfarenhet av detta? Och vad kan man göra för att få ägglossning? Kan tillägga att jag var till en gynekolog för två månader sedan och fick göra vaginalt ultraljud och han sa att allt såg nomalt ut. Frågade inte om detta då, eftersom jag trodde att man hade ägglossning om man hade regelbunden menstruation.
Tacksam för svar! :)