Var ska vi flytta?? Desperata genusmedvetna, vegetarianer till föräldrar.
Hej!
Vi är verkligen ganska desperata. Även om rubriken så klart är tokig. Skrev så för att locka någon som kanske nappar på detta, då det hör till kärnan... Bor sedan nästan två år i en alldeles för liten lägenhet i Sthlm och älskar det på många sätt. Nu pendlar vi med våra barn till skola och dagis i ca 3 timmar per dag (!), vilket så klart är helt galet för oss alla. Vi ser inga större förhoppningar att byta vår lägenhet till något större utan att flytta långt utanför stadskärnan, vilket ger oss ett liv som liknar ett småstadsliv. Då väljer vi hellre det direkt. Till saken hör att vi har många barn och väntar ett till, vårt behov av förändring och en bättre lösning är omedelbar och vi längtar för tillfället ut på landet. Jag är rädd att jag ångrar mig, men mannen har aldrig velat bo i stan och jag är så trött av många skäl att jag verkligen kan se mig själv bakande och lövkrattande de närmaste åren. Jag är tyvärr lite kinkig och är rädd för att hamna i en liten stad där vi inte känner oss hemma och där arbetslösheten är stor och människor inte gillar invandrare t.ex. Jag är van att kunna välja ett dagis med en bra genusmedvetenhet och där mina barn får bra hemlagad mat. Är detta saker jag måste räkna med att ge upp? Det kan vara okej, men vad får jag istället?
Vi tänker på Göteborg, och då innerstaden som ett alternativ, men önskar nu kanske egentligen ett ännu lättsammare liv, där vi kan odla och cykla till havet. Men får också lite ångest av att se mig själv vid ett köksbord, "scrapbookande", eller vad det nu kallas, och då inte för att jag valt det utan för att jag inte har något liv. Vi har hur som helst varken tid för familjen, eller för oss själv. Modernt va?!
Jag vet inte hur jag ska skriva för att någon ska kunna hjälpa mig, men egentligen är jag glad för alla typer av tips: typ "flytta inte till Ystad, jag vet att det ser fint ut, men nej!". "Småland, inga kommer att vilja ha er som grannar och barnen kommer bara att dricka hembränt och meka med moppar". Eller kanske "Mora är paradiset på jorden!". vad som helst alltså. Men, jag bör tillägga, längre norrut än typ Stockholm, kanske Gävle, flyttar vi inte. Hur är det med Uppsala?
Alla våra nära vänner bor i Norrland (dit vi inte vill flytta) eller i Stockholm, Göteborg, så vi har ingen att be om tips. HJÄLP, snälla...