Pigg dygnet runt.. =(
Jag vet inte vad det är som gör att jag sover så otroligt dåligt, jag känner mig pigg dygnet runt. Har jag tur så somnar jag då jag ska på kvällen, men det är inte av trötthet och utmattning utan mest av gammal vana (i sängen ska man sova) och då jag väl har lyckats somna så får jag inte sova ostört hela natten utan jag vaknar av mig själv oftast flera gånger per natt. Tillslut blir det att jag går på toaletten bara för att ha någonting att göra istället för att ligga och stirra..
Jag sover två timmar och sen vaknar jag och sen sover jag lite till och från fram till det jag ska stiga upp och gå till jobbet, jag vaknar alltid två timmar före väckaren och ligger och vrider mig..
Jag har inga barn som håller mig vaken eller väcker mig, och jag har inte heller någon respektive som snarkar så att jag störs av det (inte vad jag vet att jag har vaknat av det iaf) men jag vet att jag snarkar rätt rejält ibland.. (Det kanske beror på sömnapné men jag tror inte det)
Det jag funderar på är om det kan vara stress men jag vet inte vad jag ska vara stressad över direkt.. Jag har nyss löst problemen med sambon och problemen på jobbet går inte att lösa så det är ingen idé att oroa sig, och ekonomi kommer alltid att vara ett orosmoln så vad är bekymret? Men enligt apotekets hemsida (som dom verkar ha stulit från 1177.se) så verkar det luta mot stress.. Jag har alltid varit en person som har sovit gott och länge, ca 9 timmar per natt, men nu får jag knappt 6 timmar per natt och sjukvården tycker jag ska vara glad för jag är ju trots allt pigg. Men jag känner att jag behöver min sömn för jag har inte sovit en hel natt på flera veckor.
Men frågan är då; Om man inte vet vad man är stressad över, hur ska man då göra så att allting blir bra igen så man får sova en hel natt utan att vakna hela tiden?