• Anonym (klotter)

finsk humor

Mamma stod i en hiss i Finland och läste på finska ett klotter som fick henne att undra. Det hade ursprungligen stått
    UNDER 12 ÅRINGAR FÅR INTE ANVÄNDA HISSEN SJÄLV
    På finska blir det
    ALLE 12 VUOTIAS EI SAA ITSE KÄYTTÄÄ HISSIÄ
    Nu hade någon fiffig typ ändrat det här till
    ALLE 72 VUOTIAS EI OSAA ITSE KÄYTTÄÄ TISSIÄ
    Betyder
    under 72 åringar kan inte själv använda brösten.

• Svar på tråden finsk humor
  • Anonym

Hahahahahahaha! Älskar sånt där Skrattande

• Fia 28

Här var jag bor funderade de på att döpa en väg efter en snubbe som hette Kull i efternamn. Men finska versionen Kullintie (kukvägen) var ingen höjdare så dom skippa den.

• Anonym (finne)

Jag tycker det var ganska underfundigt klotter!

Haha, hur kul skulle det inte vara att bo på Kullintie :D 

• stikkem
    Fia 28 skrev 2012-04-16 09:48:12 följande:
    Här var jag bor funderade de på att döpa en väg efter en snubbe som hette Kull i efternamn. Men finska versionen Kullintie (kukvägen) var ingen höjdare så dom skippa den.
  • Anonym (klotter)

Sen finns det ett ställe som heter Kåtnäs, kåtören finns också ett smalt sund som heter korvhålet.

• Fia 28

En snubbe på stan fråga en gång "haluatko munaa?" Nej varför skulle jag vilja ha ägg för? :P

• Anonym (klotter)

@ at kallas slangaktigt Erkki Perkki perseen merkki, Erkki (ett killnamn) Perkki (rimmar på Erkki betyder knappast nåt) perseen merkki betyder arsel märket. Det är så grovt så man baxnar.

• Anonym (finne)
    Anonym (klotter) skrev 2012-04-16 15:52:54 följande:
    @ at kallas slangaktigt Erkki Perkki perseen merkki, Erkki (ett killnamn) Perkki (rimmar på Erkki betyder knappast nåt) perseen merkki betyder arsel märket. Det är så grovt så man baxnar.
    Haha, den hade jag aldrig hört förr :)
  • Anonym (två språkig)

Finns en plats uppe i norrbotten mellan Hapranda och Pajala som heter Kukkola....En känd plats för sikfesten på somrnarna, men vad tänker sörläningar när dem läser skylten Kukkola....

Nästa är Ruskola.....

• Anonym (klotter)

Den här har du väl hört.
    Vet du varför finska är ett intelligentare språk än svenska.

Ö ö hö ö    svenska låter väldigt bakom flötet
    Saaari saari heinä saari     finska, rätt poetiskt.

• Anonym (finne)
    Anonym (klotter) skrev 2012-04-16 19:28:52 följande:
    Den här har du väl hört.
    Vet du varför finska är ett intelligentare språk än svenska.

Ö ö hö ö    svenska låter väldigt bakom flötet
    Saaari saari heinä saari     finska, rätt poetiskt.
    Jo, den har jag hört :)

Annars är det ganska så underhållande att läsa alla översättningar från finska till svenska, speciellt de som reklambyråer kommer med och när de försöker hitta på rim på svenska:).T.ex  "Har du smakat på din frus bak - Elantos bröd har samma smak"
  • Anonym
    Anonym (finne) skrev 2012-04-16 19:39:52 följande:
    Jo, den har jag hört :)

Annars är det ganska så underhållande att läsa alla översättningar från finska till svenska, speciellt de som reklambyråer kommer med och när de försöker hitta på rim på svenska:).T.ex  "Har du smakat på din frus bak - Elantos bröd har samma smak"

Hahaha, fy fan
Svar på tråden finsk humor