• atool

Detta kosttillskottet, någon som har testat det? "Silicea Kiselgel"..

Ska t.o.m.hjälpa mot håravfall. Detta gäller inte herrar utan damer.

Skriv var du tror eller vet om detta preparat?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Detta kosttillskottet, någon som har testat det? "Silicea Kiselgel"..
  • atool

Någon som vet och vill svar`?

• Petrellie

Jag vet att jag använder det när jag får magkatarrsanfall och/eller magsår. Funkar jättebra och lägger sig som en skyddande hinna i magen. Funkar bättre för mig än alla receptbelagda mediciner. Några andra bieffekter, bra eller dåliga, har jag inte märkt av.

• atool
    Petrellie skrev 2012-04-15 22:35:59 följande:
    Jag vet att jag använder det när jag får magkatarrsanfall och/eller magsår. Funkar jättebra och lägger sig som en skyddande hinna i magen. Funkar bättre för mig än alla receptbelagda mediciner. Några andra bieffekter, bra eller dåliga, har jag inte märkt av.
    Menar du att du fick Silicea Kiselgel magkatarrsanfall?
  • atool

Skulle stå *Menar du att du fick Silicea Kiselgel mot magkatarrsanfall?*

• UmmHamza

Hon använde det mot magproblemen. Jag har ätit kapslarna, åt dom dock inte tillräckligt länge för att märka något på håret men mina naglar växte :)

• UmmHamza

Det hjälper även mot magproblem.

• Levalivetmedbarn

Två kompis äter Original Silicea och är jätte nöjda med håret och inte minst sina naglar. Jag läste i en hälsotidning som kom hem i helgen om en frisör som rekomendera det till sina kunder.

• Anroos

Jag har testat kapslarna. Jag var extremt trött och fick stort sömnbehov. Jag var även svullen i halsen och hes på morgonen. Efter tagit prover visar sig jag har järnbrist och kisel är inte bra för järnet i kroppen. Jag testade med att sluta med kapslarna och jag kände mig som en ny och frisk människa redan efter två dagar. Så jag är helt övertygad om det är silicean som gjort mig trött. Det framkommer inte i bipacksedeln att den innehållet Johannesört som kan ha negativ verkan på andra psykosomatiska mediciner.

Svar på tråden Detta kosttillskottet, någon som har testat det? "Silicea Kiselgel"..