• Anonym (Mirran)

Skulle ni kunna tänka er att vara nakna vid massage?

Jag är en människa som gillar massage. Har varit på massage både i Sverige och utomlands. Är inte det minsta blyg av mig så länge jag känner mig trygg i situationen. Alla massörer jag varit hos har kännts professionella och har aldrig kännt mig obekväm med min kropp under massage. Däremot kan jag tycka att det känns lite fånigt att dom ska hålla på och nästan göra sig till för att dom inte ska se för mycket av en. Jag skiter i vad dom ser och ska dom ändå massera så kan dom lika gärna se allt. Antar dom sett en naken kropp förr. Dessutom tycker jag det är bekvämare att bli masserad naken. Men har bara fått vara naken under handduken en gång. Men det var helt ok.
    Hur känner ni inför detta? Skulle ni kunna vara nakna under handduken eller t o m vara helt utan handduk under massage?

P.S skriv om ni är man eller kvinna. Misstänker att åsikterna skiljer sig något mellan män och kvinnor.   

• Svar på tråden Skulle ni kunna tänka er att vara nakna vid massage?
  • Kjellgren

Jag går ju och vaxar mig och mycket mer naken än så kan man knappast vara.

Men allt beror på personen som masserar, om jag känner mig bekväm eller inte. De gånger jag går på massage är det nästan alltid för att jag behöver det dvs det blir inte helkroppsmassage. Om jag går på "mysmassage" på ett spa så skulle jag kunna tänka mig att vara naken - bara det var varmt i rummet för jag avskyr att frysa.

• Anonym (kvinna)

Jag var på en massagebehandling för några månader sedan på ett tjusigt spa.
    Där fick jag välja själv om jag ville behålla bikinin på eller vara naken, massösen rekommenderade naket (under handduk) och jag gjorde så. Hon skylde mina privatare delar skickligt hela tiden och jag kände mig väldigt trygg i situationen.
    Jag kommer att välja samma spa igen. 

Min sjukgymnast rekommenderar mig att vara utan BH under behandling (jag förstår att det är enklare att komma åt vissa kotor utan ett BH-band tvärs över ryggen), men jag trivs inte riktigt i den situationen. Det är en sak att ligga platt och få massage och en helt annan sak att ligga på mage, förflytta sig till sittande och stående. Då behåller jag underkläderna på. 

• Jesper f

Jag går regelbundet på massagebehandling pga värk problematik, och har "provat" mig runt olika massörer ( minst lika viktigt att det fungerar bra mellan patient/massör, att man blir masserad som man känner fungerar bra och faktiskt hjälper ) och har vart med om både och. För mig spelar det egentligen ingen roll så, men det känns mer hygieniskt att få behålla sina underkläder på. Vi män är nog lite enklare, det är liksom bara drar ned kalsongerna när dom vill komma åt på slutet av rygg, övre delen av benen... Men aldrig vart med om någon massage där jag känt mig kränkt eller upplevt mig som halft "äcklad". Men alla jag gått till har vart licensierade, jag har kollat upp deras licenser med utgivaren... Kostar lite mer att gå hos, men man får profesionellt utfall.

• Border

Jag är ett fruntimmer.
    Jag skulle förmodligen kunna tänka mig att vara näck, men det beror på hur jag känner när jag väl kommer dit. Jag har fått en superskön helkroppsmassage en gång och då hade jag på mig BH och trosor. 

• Anonym (kvinna)

Jag brukar behålla trosorna på. Massören brukar dra ner trosorna liten är hon behöver komma åt på slutet av ryggen. Inget konstigt med det. Svårt för henne att massera om jag hade kläder på.

Jag har haft en manlig massör en gång och han var mycket noga med att skyla alla kroppsdelar med flera handdukar. Jag kände mig inte helt bekväm ändå. Så länge massören är kvinna så har jag inga problem med att näcka.

• dukat

Har varit på massage i samband med spa besök många gånger.Och jag (kvinna)tycker det känns bäst att vara naken.Men precis som andra skriver så är man ju hela tiden under en handduk. Har dock aldrig haft en manlig massör så hur jag skulle göra då vet jag inte

• Hallonet

Jag är cert. massör och dipl massageterapeut. Jag skulle nog säga att jag föredrar att mina patienter har trosor eller kalsonger på men det finns en enkel anledning och det är att jag då har ngnstans att fästa handduken. Det är mkt, mkt lättare att få den att stanna kvar då. Samt att om jag kör en ren behandling i massageterapi så blir det en del flängande upp och ner från bänken, snurr hit och snurr dit för patienten och då blir det ett jäkla jobb om  man samtidigt ska försöka dölja patientens privata delar... BH kan behållas på när man lägger sig på bänken, den knäpper jag upp innan jag börjar massera. Oxå bra att ha när man ligger på rygg sen, så man kan knorva fast handduken i axelbanden men det kvittar mer.

Jag masserar nästan alltid när patienten ligger på mage och sen får han/hon vända på sig mot slutet och så kör jag när de ligger på rygg, enklare att komma åt nacke och bröstmuskulatur då... Men OM personen enbart vill ha rygg/nacke/axlar så skulle jag nog inte bry mig så mkt om de ligger utan underkläder, får bara vara noggrannare med att "låsa fast" handduken.

Och JA, vi ser ofta nakna personer och helt ärligt... Det ENDA man tittar på är muskler, hållning, dvs hur ni bär upp era kroppar för då kan vi direkt börja jobba och titta efter problematik vi vill jobba med. Glad  Så man ska inte tycka att det är jobbigt, om ni får de känslorna så kan ni enkelt byta massör nästa gång till ngn ni trivs med.

Vilken tankenöt för mig, nu fick jag tänka till lite! *gillas* 

• dukat

"Och JA, vi ser ofta nakna personer och helt ärligt... Det ENDA man tittar på är muskler, hållning, dvs hur ni bär upp era kroppar för då kan vi direkt börja jobba och titta efter problematik vi vill jobba med."

ja jag får nog säga att så har jag uppfattat det också Där för har jag aldrig känt ngt obekvämt eller  konstigt med att vara naken Kommer nog fortsätta med det 

• Hallonet
    dukat skrev 2012-04-17 14:03:57 följande:
    "Och JA, vi ser ofta nakna personer och helt ärligt... Det ENDA man tittar på är muskler, hållning, dvs hur ni bär upp era kroppar för då kan vi direkt börja jobba och titta efter problematik vi vill jobba med."

ja jag får nog säga att så har jag uppfattat det också Där för har jag aldrig känt ngt obekvämt eller  konstigt med att vara naken Kommer nog fortsätta med det 
Svar på tråden Skulle ni kunna tänka er att vara nakna vid massage?