• jenka76

Förskolan Råbäcken och förskolan Bollen Upplands Väsby?

Är det någon här som har sitt/sina barn på förskolan Råbäcken eller förskolan Bollen i Upplands Väsby som kan berätta hur det är?

Förstår att det just nu är lite annorlunda på Råbäcken efter branden men hur nöjda ni är osv och vad som är bra/dåligt.

Stort tack på förhand!

• Svar på tråden Förskolan Råbäcken och förskolan Bollen Upplands Väsby?
  • hannis

Jag är också intresserad av förskolor i Väsby. Har anmält min son till Sanda ängar och Bollen.

• Virriga Virre 32

Jag har mina barn på bollen men min 6 åring börjar i skolan i agusti och efter en del insidenter har vi valt att flytta på våran 5åring till råbäcken så han börjar i dem nya lokalerna om ca 1 månad !vi kanske bara har haft otur men eftersom vi flytta till Väsby för ett år sen och barnen nu har gått ett år och allt för mycket tråkigheter så kände vi att våran 5 åring lika väl kan byta å hamna i skol området direkt och mitt förtroende för verksamhets chefen är till 100% på råbäcken besök båda å gå på mag känslan !lycka till

• hannis
    jenka76 skrev 2012-04-20 15:22:01 följande:
    Vad kul! När är det tänkt att din son ska börja?
    Jag vet inte riktigt ännu. Har ansökt om plats från 1 november 2012 men det kan bli december eller januari med. Beror på när vi flyttar.
  • hannis
    Virriga Virre 32 skrev 2012-04-20 15:35:52 följande:
    Jag har mina barn på bollen men min 6 åring börjar i skolan i agusti och efter en del insidenter har vi valt att flytta på våran 5åring till råbäcken så han börjar i dem nya lokalerna om ca 1 månad !vi kanske bara har haft otur men eftersom vi flytta till Väsby för ett år sen och barnen nu har gått ett år och allt för mycket tråkigheter så kände vi att våran 5 åring lika väl kan byta å hamna i skol området direkt och mitt förtroende för verksamhets chefen är till 100% på råbäcken besök båda å gå på mag känslan !lycka till
    Vad är det för tråkigheter då? Låter inte så kul... Obestämd
  • Virriga Virre 32

Glömt min lilla på toa typ över 10 ggr,sluta med förstoppning då han vägra bajsa där,problem med mellan mål så han kunde få lunch och sedan åt han ingen mellis pga att de serverades fil 3-4 ggr i veckan och jag hämtar senast 16:00 ,problem med en pedagog som är fruktansvärd och barnen berättar massa sjuka saker..finns mer men kan inte säga så mycket då ett ärende ligger hos polisen MEN de finns eld själar där oxå MEN om personal gruppen inte funkar så funkar inget de är tre 07 som slutar el har slutat å börjar på andra förskolor ...

• jenka76
    Virriga Virre 32 skrev 2012-04-21 18:45:47 följande:
    Glömt min lilla på toa typ över 10 ggr,sluta med förstoppning då han vägra bajsa där,problem med mellan mål så han kunde få lunch och sedan åt han ingen mellis pga att de serverades fil 3-4 ggr i veckan och jag hämtar senast 16:00 ,problem med en pedagog som är fruktansvärd och barnen berättar massa sjuka saker..finns mer men kan inte säga så mycket då ett ärende ligger hos polisen MEN de finns eld själar där oxå MEN om personal gruppen inte funkar så funkar inget de är tre 07 som slutar el har slutat å börjar på andra förskolor ...
    Men oj! Det låter ju inte bra alls!
    Råbäcken går ju inte att besöka ännu eftersom de är utspridda just nu.
    Vi har fått plats på Bollen men nu vete katten efter jag läser det här!
  • jenka76
    hannis skrev 2012-04-20 16:53:38 följande:
    Jag vet inte riktigt ännu. Har ansökt om plats från 1 november 2012 men det kan bli december eller januari med. Beror på när vi flyttar.
    Tänker du också om angående Bollen nu?
  • Virriga Virre 32

Ja vi är inte ensamma ,fler föräldrar har berättar saker å senast i dag kom en pappa fram å fråga vad som händer där?hans 5-åring hade kommit hem och sagt att det är krig!! Råbäcken öppnar 7/5 så försök vänta till dess MEN som sagt finns eld själar där men jag rekommenderar inte dem längre tyvärr!!!I vården har vi anmälnings plikt ,avvikelser ,lex Sara mfl men inom barnomsorgen finns inget som skyddar våra barn å de är MYCKET sjukt!!Följ hjärtat å magkänslan å vad era barn en dag kan komma hem och berätta TRO på dem å va aldrig feg utan gör de rätta!!För jag har fått höra så mycket nu och föräldrarna har inte trott sina barn el tagit detta med verksamhets chefen å när dem inte får veta nåt så händer inget å då tycker inte jag att man kan gnälla!!

• jenka76

Om det du skriver stämmer så är det ju konstigt att de får bedriva förskola. Är verksamhetschefen medveten om problemen och inte gör något menar du?

Jag har hört saker om Råbäcken också, därför tog vi inte med det bland våra val.

• Narina

Usch, nu fick jag ont i magen.. Jag fick precis hem papper om att min son blivit erbjuden en plats på Bollen, men nu vet jag inte vad jag ska tro längre! Det låter ju hemskt!

• jenka76

Det är säkerligen folk som upplever problem på alla förskolor på ett eller annat sätt mer eller mindre men det Virriga Virre 32 beskriver var ju faktiskt i värsta laget. Polisanmälningen var nog droppen.
    Det värsta är nog att man ju inte kan konfrontera personalen med detta heller eftersom de säkerligen inte erkänner problemen och heller inte vill/kan prata om polisanmälan.

• jenka76

Det verkar inte gå att gå in på Virriga Virres sida här på Familjeliv nu...

• hannis

Någon som känner till förskolan Sanda ängar? Vi har fått plats där nu fr.o.m. November -12.

• jenka76
    hannis skrev 2012-04-27 11:29:13 följande:
    Någon som känner till förskolan Sanda ängar? Vi har fått plats där nu fr.o.m. November -12.
    Det har också varit ett alternativ för oss, men det ligger lite tokigt till avståndsmässigt för oss.
    Jag har en kompis som har barn som verkar nöjd.
    Jag har varit på besök där och tycker att det verkar bra.
    Jag tror att det finns problem på alla förskolor mer eller mindre beroende på vem man frågar men förhoppningsvis inte som det som Virriga Virre beskriver.
  • kakmamman

Hur blev det nu med Bollen,

ska flytta dit om några månader men nu blir jag ju lite orolig inför mitt beslut här!? 

• jenka76

Är inte inne här så mycket nu förtiden, men jag måste säga så här två år senare att vi valde Råbäcken till slut och är jättenöjda!

Svar på tråden Förskolan Råbäcken och förskolan Bollen Upplands Väsby?