• Dikta

Alla kan kolla på kanal 5 play utom jag?

Förstår inte felet och hoppas att någon kan hjälpa mig!

Kanal 5 har ändrat om sin sida och sen dess kan jag inte se på deras playavsnitt. Det står "tyvärr är inte videon tillgänglig i din region".

Jag befinner mig i Sverige och har bredband från bredbandsbolaget, så inget kontisgt där. Har kunnat titta utan problem innan deras sida "uppdeterades".

Har jag fel region inställd på datorn mån trå? Har aldrig stött på problem förut dock. Hur kan jag isf ändra?
    Kan det vara något annat fel?

Väldigt tacksam för hjälp =)

• Svar på tråden Alla kan kolla på kanal 5 play utom jag?
  • Blind Urmakare

Det kan bero på lite olika saker, t ex kan den IP-adress du får vara ägd av bredbandsbolaget men de kan ha routat den genom ett annat land.  

För att ta reda på detta kan du gå in på www.mittip.se och kopiera ip-adressen du får. Sedan www.ripe.net , där kopierar du in din IP-adress under Ripe Database, tryck search och kolla vilket land IP-adressen "tillhör". SE för Sverige tex.

Stämmer det så kan det vara så att du surfar genom en proxy, då fungerar det lite olika hur man ställer / tar bort det beroende på vilken webbläsare man använder.

I övrigt undrar jag om du testat att använda en annan webbläsare t ex: Chrome eller Firefox. 

millus.se | Ateist | Humanist | Politisk frilansare | jinxpantry.com
  • Dikta

Tack för ditt svar!

Det började fungera ett par dagar efter att jag mejlat kanal 5 om problemet. Vet inte om det hade något med saken att göra dock. Provade olika webbläsare utan resultat.

Tack ändå för dina råd! *bockar och bugar* =)

Svar på tråden Alla kan kolla på kanal 5 play utom jag?