vad kan man ta istället för röd chilipasta?
har letat i massor av butiker men hittar det inte så nu ger jag upp. Visst borde man kunna ta nåt annat?
har letat i massor av butiker men hittar det inte så nu ger jag upp. Visst borde man kunna ta nåt annat?
Leta efter Harissa nästa gång du är och handlar. Chilipasta från Tunisien. Riktigt stark, men väldigt gott.
Harrissa, som är en röd, stark, pasta (kanske till och med chili) Kommer från nordafrika, så leta på hyllorna med utländska produkter. (Vet att det finns på Willys t.ex.)
Harrisa passar inte i alla mat, så helt beroende på vad man lagar för mat om harrisa funkar.
Skulle säga sambal oelek istället, är en mer neutral chilli "pasta" i smak då, i styrka kan det vara väl så utmanande ibland.
Ja,man kan använda färsk chili. Oftast chili pasta innehåller andra ingredienser såsom vitlök och ingefära. Jag gör min egen chili pasta genom att blanda alla dessa i samma proportioner och mixa. Sedaan fördelar jag på en is behållare, fryser tar ut från behållare och lägger i fryspåse. Mycket smidigt och bekvämt.
Letar du efter flera tips , skicka på min blogg
http://matmedmera.eu/