Prickar runt munnen
Min dotter har massa små röda prickar runt munnen och under näsan.
Någon som har ett barn som haft samma eller en aning om vad det kan vara?
Allergi?
Dreggelutslag?
Min dotter har massa små röda prickar runt munnen och under näsan.
Någon som har ett barn som haft samma eller en aning om vad det kan vara?
Allergi?
Dreggelutslag?
Min dotter har också små röda prickar under läppen. Tror kanske att det ät allt dreggel, men vet inte
det kan vara allergi..
Hur gammal?
Hon är ett år!
Kan det vara allergi alltså? Mot vad?
Fluffisarna
Det måste tyvärr du reda ut......vad har hon ätit då?
Bah! Svårt, men hon har inte ätit något som hon inte ätit tidigare. Kan det vara allergi ändå?
Jag har börjat att använda tvättmedel som inte är sencetive, men det borde väl visa sig på hela kroppen om det var överkänslighet mot det... eller?
eller så har hon bara ätit nåt hon aldrig smakat förut..? Var så i början när jag gav mat till lillan, men jag vet inte om detta gäller för ettåringar...
Överkänslighet/allergier kan yttra sig på väldigt många sätt, ofta individuellt också, så det kan vara tvättmedlet. Prova att inte använda det och se om prickarna försvinner. Och om de gör de kan du ju använda det en gång till för att bekräfta att det faktiskt är det som är problemet.
min son får så av tomat.
Jag vet att tomat och clementiner kan ge såna prickar, men tomat har hon alltid fått i mat, och clementin har hon inte fått på lääänge. Hm... Vinterhud har nån sagt...
Ska till bvc om en vecka, och hoppas de har ett svar.
Det kan bli så av nappen (om din dotter använder napp?) Om man går ut och det är kallt ute ska man se till att det är riktigt torrt mellan huden och nappen. Det rådet fick jag på BVC. Min Lova har blivit bättre i alla fall.
Lindis2: Det ska testas! Jag brukar se till att hon har nappen i då vi är ute och det är kallt, bara för att göra så att hon inte slickar sig runt munnen i kylan! Nappen tar hon gärna men jag kanske ska kolla då o då att det inte är fuktigt mellan!