• Jumbopolly

vindruvor under graviditet kan ge barnet kolik??

Jag undrar om någon annan sett eller hört detta rykte? En kompis sa nämligen till mig att hennes bm sagt att äter man mycket vi druvor under en graviditet så kan man föda barn som har kolik. Jag har aldrig hört detta å fattar inte hur de skulle komma sig heller så därför undrar jag om någon annan hört eller läst samma sak? När jag var gravid åt jag nämligen massor med vindruvor och min son skrek ideligen men han hade ju komjölkproteinallergi så det var inte konstigt att han hade ont. Hoppas på lite svar på denna frågan.

• Svar på tråden vindruvor under graviditet kan ge barnet kolik??
  • Whitetrash86

under själva graviditeten vet jag inget om men vindruvor är gasbildande... så det bör ju undvikas när man ammar. (som mycket annat)

• Dr Mupp
    Whitetrash86 skrev 2012-04-16 01:58:07 följande:
    under själva graviditeten vet jag inget om men vindruvor är gasbildande... så det bör ju undvikas när man ammar. (som mycket annat)
    Man behöver inte undvika mer än insjöfisk, narkotika, rökning och vissa mediciner när man ammar. Sen kan en del barn reagera negativt på vissa livsmedel när man ammar och då kanske man får undvika det, men det finns ingen vett i att undvika en massa livsmedel för att barn eventuellt kan reagera på det.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Smulan 89

Har aldrig hört talas om att man inte ska äta vindruvor när man är gravid, men jag har inte koll på allt.

Svar på tråden vindruvor under graviditet kan ge barnet kolik??