• Fantasybamse

Hjälp, MIn sambo är borta!

Igår kväll gick min sambo ut när jag skulle lägga sonen vid 19.00 tiden, han skulle ut och gå och vid halv tio fick jag ett sms att han satt och eldade och hade det gött. Han är en friluftsmänniska men det var många år sedan han satt själv sådär ute så jag unnade honom det och gick och la mig.

02.20 vaknar jag av att sonen ville ha välling, klev upp och skulle värma och inser att det finns ingen välling i kylen (sambon brukar alltid göra den) gör vällingen lite halvtstressad och tittar mig omkring efter sambon (ser han inte i vår lilla lägenhet och blir lite stressad. Ger sonen mat och kollar för säkerhetsskull så han inte ligger i sängen bredvid mig, det gör han inte. Tittar mig ordentligt omkring i lägenheten men han finns inte. Jag är alldeles skakig nu, vart fan är min sambo?! Vad ska jag göra?! Jag har inte fått något svar på mitt sms som jag skickade när jag gick och la mig, och hans mobil är avstängd. Han är en kvälls och natt människa men att vara ute såhär sent natten mot måndag känns så konstigt.

Jag börjar få lite småpanik här hemma nu,

• Svar på tråden Hjälp, MIn sambo är borta!
  • LillaJag06

Kan du inte ringa polisen?
    Jag vet att det måste gå ett visst antal timmar innan dem gör något men dem kanske kan hjälpa dig?

• Fantasybamse

Ja jag funderar i dem banorna och det är så att han somnat. Jag visste inte ens att han hade med sig grejer så han kunde elda, men tydligen. Men jag har svårt att tro att han har tältet med sig, då skulle han ju sagt det till mig när han gick. Så som jag förstod det var att han skulle sätta sig vid sjön och läsa en stund och sedan gå runt sjön, han är med i sån här gångtävling just nu.

Han brukar ofta somna i soffan efter jag gått och lagt mig och sover ofta där hela natten. Men att råka somna framför ett sprakande brasa det kan jag förstå, men att sova så här länge och elden borde ju ha sloknat nu så då borde han ju vaknat, eller?

• Fantasybamse

Det känns så hemskt att ringa polisen, han har ju säkert bara somnat liksom. Ringer jag dem så känns det som jag tror att det hänt nånting, och det finns ju en logisk förklaring kring detta!

• UmmHamza

Jag tycker du borde ringa, bättre att vara på säkra sidan.

• Fantasybamse

Jag skulle så gärna vilja gå ut och leta efter han men jag kan inte lämna lägenheten då sonen ligger och sover. Shit vad han kommer bli uppläxad när han kommer hem, det här är inte okej.

• UmmHamza

Men skulle du kunna tänka dig honom höra såhär? Är han sån som spontant kan få för sig att sova i skogen istället? Om inte så ring polisen

• Fantasybamse

Han har aldrig gjort såhär tidigare, men han har tältat med vänner på sommaren i fjällen och varit ute mycket i naturen sedan han var ung. Men att övernatta i skogen såhär natten mot måndag skulle han aldrig göra.

Sen oroar jag mig lite för det där sms han skickade innan jag gick och la mig, han skrev eldar och mår gott, och jag svarade ett ganska långt sms tillbaka och skrev gonatt. Han har inte svarat på det. Jag förstår att hans mobil är avstängd nu för batteriet är nog slut men han borde ju ha svarat på mitt gonatt sms.

• Utropstecknet

Ring polisen, om inte samhället ni bor i är så stort kanske de kan ta en sväng förbi där han eldade. Har ni Prevendo eller liknande vaktbolag som patrullerar? I så fall kan du väl ringa dem och be dem hålla ögonen öppna!

Svar på tråden Hjälp, MIn sambo är borta!