• Ingen som du känner

Vad kostar en bilförsäkring?

Sitter och räknar lite på vad det skulle kosta att ha en bil.
    Har letat runt på nätet för att hitta försäkringspriser, men kommer bara till sidor som vill att jag ska fylla i telefonnummer för att få reda på priser, och jag är ju bara i tankestadiet om att köpa bil och vill därför inte bli uppringd. :-P

Nån som vet på ett ungefär vad det är för prisnivå på försäkringar?
    Tänkte mig en bil i 50.000 kr klassen med etanol.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 11:00
    Efter mina beräkningar som är ganska grovt höftade och med beräkning på att bilen kommer paja och behöva repareras nån gång blir min summa ca 9400.

Etanolkostnaden är den största posten då jag planerar att pendla långt.

Shit pomfritt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 11:09
    Jaaah!

Jag tror nog det får bli tågpendling för 2500 kr istället även om det tar längre tid.

Tack för hjälpen allihop! Hjärta

• Svar på tråden Vad kostar en bilförsäkring?
  • CoolJen

Vår helförsäkring kostar oss 500:- i månaden. Dock är det ju väldigt många aspekter som spelar in

• En glad tjej

Vilket märke har du tänkt dig? Ska du ha hel-eller halvförsäkring? Hur gammal är du? Hur länge har du haft körkort? Många faktorer som spelar in.

• CoolJen

Det finns en sida som jämför alla försäkringar. Leta upp en bil som du jan tänka dig att köpa, fyll i vad dina villkor är och så får du prisförslag från alla försäkringsbolag

• Miss P71

När du tecknar en försäkring så kan det kosta olika. Det beror på om du ska ha hel/halv försäkring. Hur många mil du ska köra och var i landet du bor och vilken stdsdel. Hade jag varit som dig hade jag ringt runt och hört. Så gjorde jag! Då får man reda på allt med en ggr. Lycka tillSkrattande

• Ingen som du känner
    CoolJen skrev 2012-04-16 10:45:27 följande:
    Det finns en sida som jämför alla försäkringar. Leta upp en bil som du jan tänka dig att köpa, fyll i vad dina villkor är och så får du prisförslag från alla försäkringsbolag
    Ja jag var inte på några sånna sidor men de vill ju ha mitt personnummer och telefonnummer.
    Känns inte ok, Därför jag frågar här.
  • CoolJen

Tänk även på att det Kan skilja mycket på bilskatten på olika bilar(värt att ta med i beräkningar om man inte har så gott ställt)

• Ingen som du känner

Ok , ja jag förstår att det är många aspekter.
    På min mc-försäkring för typ 5 år sen så betalade jag mindre för att jag var tjej

Tänker ju bara på ett ungefär..
    Men typ 500 kr i månaden då kanske?

• Rottistjej

Vi har en Ford focus flexifuel och vi betalar 4200 per år för en helförsäkring. Som andra har sagt så beror det på vilket märke du vill ha, ålder på bilen, din ålder och vilket försäkringsbolag ni vill ha. Dem flesta bolagen har oxå att om man samlar sina försäkringar på samma bolag så får man rabatt. Du får annars ringa runt till bolagen och höra vad dem tar.

• sara1981

Gissningsvis runt 500kr, beroende på de saker som nämnts tidigare.
    Om du räknar med 700, så har du troligtvis god marginal.

• CoolJen

Sen så ingår det ju fler saker på vissa försäkringar. Vad vill ni ha skydd mot?

• mammatill6

Det är bara att gå in på försäkringsbolagens hemsida, där kan man själv beräkna pris helt anonymt. Det är så mycket som spelar in så det går itne att vara på. Min förförra bil kostade 16000 om året, denna bil vi har nu kostar 5000 om året.

• Ingen som du känner

Efter mina beräkningar som är ganska grovt höftade och med beräkning på att bilen kommer paja och behöva repareras nån gång blir min summa ca 9400.

Etanolkostnaden är den största posten då jag planerar att pendla långt.

Shit pomfritt.

• Ingen som du känner
    kristaav skrev 2012-04-16 11:03:37 följande:
    www.trygghansa.se kan du få ungefärligt pris direkt på nätet
    Åh tack!
    där blev det ca 1000 kr mån.

Jaaah!

Jag tror nog det får bli tågpendling för 2500 kr istället även om det tar längre tid.

Tack för hjälpen allihop! Hjärta
  • sara1981

Du kan göra samma sak på nästan alla försäkringssidor. Det kan skilja rejält på olika bolag...

• Solaika

Men hjälp vad dyra försäkringar ni har.. Vår ena bil med halvförsäkring kostar lite drygt 200:- /månad o den helförsäkrade strax över 400 i månaden. Två Volvo med olika årsmodeller.

Svar på tråden Vad kostar en bilförsäkring?