• MrsLondon

Dukning vid dop?

Om mindre än två veckor är det dop för min tös.  Börjar få smått panik!  Hur hade ni det på era dop? Hade ni något   ""honnörsbord""?  Typ där ni, barnet och kanske era föräldrar, barnets faddrar sitter?

• Svar på tråden Dukning vid dop?
  • Khaleesi

Hur himmelens många kommer ni att bli?

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • MrsLondon
    Khaleesi skrev 2012-04-16 11:05:26 följande:
    Hur himmelens många kommer ni att bli?
    55 sist jag kolla Skrattande
  • Khaleesi

Shit så många! Var ska ni hålla till? Ett dop är ju ändå en rätt avslappnad tillställning, så jag hade inte fixat med någon bordsplacering eller så. Om man bara markerar var barnet med föräldrar ska sitta, så kan väl övriga ta sitt fika och slå sig ner där det är ledigt.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • MrsLondon
    Khaleesi skrev 2012-04-16 11:08:54 följande:
    Shit så många! Var ska ni hålla till? Ett dop är ju ändå en rätt avslappnad tillställning, så jag hade inte fixat med någon bordsplacering eller så. Om man bara markerar var barnet med föräldrar ska sitta, så kan väl övriga ta sitt fika och slå sig ner där det är ledigt.
    Och ändå är det några som inte kunde komma.   Är en stor familj från min sida. Fem syskon,  syskonbarn, plus respektive. Sen är det stor familj även på sambons sida. =) Då blir det mycket folk till slut, även fast man bara tar familjerna.
  • phillipha

Vi var också ganska många när sonen döptes förra året. Vi dukade 4långbord utan bordsplacering och så hade vi maten och fikat på ett separat bord. Alla fick sitta där dom ville :)

• MrsLondon
    phillipha skrev 2012-04-16 12:03:37 följande:
    Vi var också ganska många när sonen döptes förra året. Vi dukade 4långbord utan bordsplacering och så hade vi maten och fikat på ett separat bord. Alla fick sitta där dom ville :)
    Kanon, låter jättebra  =)  Kanske man bara kan sätta ut typ en liten flagga eller något där jag och sambon då kan sitta, så vi får sitta bredvid varandra =)
  • MrsLondon
    phillipha skrev 2012-04-16 19:24:28 följande:
    Absolut - det låter som en bra ide!
    Tummen upp Glad
Svar på tråden Dukning vid dop?