• Ziindlaa

Vill ha Tips på aktiviteter kring Falkenberg..

Ska ner till Falkenberg och bo på Skrea camping en vecka i juli. Vi ska bla gå på vallarnas revy och besöka ullared. Men sen då? Har kollat lite avstånd och förstått att det är nära till Halmstad, bålstad, varberg, göteborg osv och vill nu ha tips på mer "att göra"

*Finns de någon bra shopping typ outlet eller liknande?

*speciella ställen eller fina stränder?

*vad får man inte missa?    

Ja allt är av intresse, kommer ha med mig ett litet barn så jag behöver  inge tips på något party        

• Svar på tråden Vill ha Tips på aktiviteter kring Falkenberg..
  • oraklet från delphi

favoritar då vi med ska resa i de nejderna ;)

• tjej87
    tjej87 skrev 2012-04-17 19:03:59 följande:
    Vill du handla billigt har du ju alltid GeKås nära :P
    Missade att du skrev att du skulle dit :P

Hur gammal är barnet? I Halmstad finns ett äventyrsland men man ska nog vara 4 iaf för att uppskatta det mesta där...
  • Ziindlaa

Barnet är under året så han har nog Inge större krav på utflykter vet du nå mer shopping förutom gekås?

• tjej87
    Ziindlaa skrev 2012-04-17 19:09:04 följande:
    Barnet är under året så han har nog Inge större krav på utflykter vet du nå mer shopping förutom gekås?
    Stadium har en Outlet i Halmstad som är ganska bra...  Vill ni till ett jättestort köpcentrum så har Väla i Helsingborg nyss byggt ut och är helt enormt nu. Tar ca 1 timme från Falkenberg.

Gillar ni Lax så bör ni besöka Laxbutiken i Falkenberg, ligger vid E6an och har en massa underbar lax-plockmat :)

Åh, jag borde komma på en massa mer men det står helt stilla... Jag är ju från Halmstad för guds skull! 
  • Ulf09

Det jag kommer på just nu är

Fynda - Falkenbergs största köpcentrum efter gekås.
    Himle - Typ äventyrspark i Varberg
    Varbergs fästning - Sjukt coolt ställe om man uppskattar sånt
    Skreastrand - En av de finare i sverige
     Sannarpsbadet - Äventyrsbad i Halmstad .. rätt okej inte super

kommer med mer när jag kommer på det 

• Ziindlaa

Tack för detta.. Varbergs fästning tänkte jag faktist besöka. Fynda lät ju intressant, va säljer de?

• Ulf09
    Ziindlaa skrev 2012-04-18 20:15:05 följande:
    Tack för detta.. Varbergs fästning tänkte jag faktist besöka. Fynda lät ju intressant, va säljer de?
    Fynda säljer typ allt..

De har en "allt i allo" affär, möbel affär, en av sveriges bättre hifi affärer, barn affär (typ vagnar osv) och lite sånt.. typ 15 affärer under ett tak. 
  • Ängelii

Himle "äventyrsland" är inte något jag skulle rekommendera till ett så pass litet barn (1år) I år ska de inte ens ha djuren där utan det ska mest vara vattenlandet. Personal som inte pratar svenska eller förstår svenska.

Fynda är ett Gekås i väldigt mycket mindre format, har ungefär samma saker. 

Skrea Strand är vacket och det finns massa vackra stränder på nära avstånd.        

Under juli månad är det Långås Marknad, Kräftfestivalen i Glommen, Visfestivalen i Falkeberg,

Öströö fårfarm är jättemysigt.

Svar på tråden Vill ha Tips på aktiviteter kring Falkenberg..