• Bebben84

Schablontext shabby chic?

Någon som vet vart man kan köpa/beställa shabloner i shabby chic-stil?
    Tänkte något i stil med denna:

• Svar på tråden Schablontext shabby chic?
  • Epic Fail

Lägger till i favoriter! Jag älskar den stilen shabby chic!

• Bebben84
    Epic Fail skrev 2012-04-16 14:18:48 följande:
    Lägger till i favoriter! Jag älskar den stilen shabby chic!
  • Bebben84
    Epic Fail skrev 2012-04-16 14:28:52 följande:
    Är det första gången du ska måla shabby? Jag håller på med mitt första projekt nu faktiskt. Ett bord men än så länge är jag i slipningsstadiet bara.

Jag kan tipsa om lite sidor som jag har kollat på:

shabbychicbloggen.blogg.se/

sekelskiftesdrom.blogspot.se/2010/04/blog-pos...    (Här står det hur man gör steg för steg)

Åh tack! Ja jag ska ge det ett försök, men vill först hitta en schablon för att få till texten riktigt snyggt. Hur har du tänkt göra med texten?
  • Bebben84

Tack för tipset! Men jag tänkte mer sånna som man kan måla på möblerna. Inte ha på väggarna :)

• Bebben84

Ingen som vet vart man kan köpa schablonmallar? Eller någon som kanske vet hur man gör en egen?

• Epic Fail
    Bebben84 skrev 2012-04-16 14:36:25 följande:
    Åh tack! Ja jag ska ge det ett försök, men vill först hitta en schablon för att få till texten riktigt snyggt. Hur har du tänkt göra med texten?
    Just på det här bordet tänkte jag inte sätta text men sen ska jag måla om en byrå också och tänkte sätta text på samma vis som du har tänkt med schabloner. Jag funderar på om den där butiken Panduro har?

Jag hittade lite i alla fall här:

www.pandurohobby.se/search
  • Bebben84
    Epic Fail skrev 2012-04-17 12:14:00 följande:
    Just på det här bordet tänkte jag inte sätta text men sen ska jag måla om en byrå också och tänkte sätta text på samma vis som du har tänkt med schabloner. Jag funderar på om den där butiken Panduro har?

Jag hittade lite i alla fall här:

www.pandurohobby.se/search?q=schabloner

Jag har kikat på Panduro men inte hittat något i den stilen Obestämd
  • Bumbi6666

Det blir väldigt pilligt men du kan ju alltid göra schabloner själv. Köpa schablonplast, kniv, och det viktigaste, schablonlim i sprayform. Sen skriver du ut texten du vill ha från word och sätter igång och skäraSkrattande Lycka tillSolig

♥♥♥♥ Elias och Klara är mitt allt ♥♥♥♥
  • Bebben84
    Bumbi6666 skrev 2012-04-19 13:45:08 följande:
    Det blir väldigt pilligt men du kan ju alltid göra schabloner själv. Köpa schablonplast, kniv, och det viktigaste, schablonlim i sprayform. Sen skriver du ut texten du vill ha från word och sätter igång och skäraSkrattande Lycka tillSolig

jäklar vad pilligt det lät Skrattande´men värt ett försök! tack för tipset!
Svar på tråden Schablontext shabby chic?