• Malawi

Tips på spel till 3-åring?

Hej!

Jag har gått och blivit sjukskriven och måste vila. Det innebär inga ansträngande lekar med vår treåring... Hon gillar att spela och pussla och det passar mig väldigt bra just nu. För tillfället spelar vi spelet Quips om och om igen så jag skulle behöva tips på andra roliga spel! 

• Svar på tråden Tips på spel till 3-åring?
  • pigglet

Jag tycker det är svårt med "roliga" spel till de små. Men det finns ett fantastiskt fint - fruktträdgården! Man tävlar tillsammans om att plocka in all frukt innan kråkan äter upp dem. Helmysigt!

In i stallet.
    Fånga ballonger.

Snart funkar "små kloka barn på piratäventyr" och "försvunna diamanten". Yatzy. Master mind.   

• Tangent

Min pojke gillade Loopin' Louie och Ballongjakten när han var 3 år.
    Memory gillar många barn också.
    Finns ju spel med vanlig kortlek också t ex Finns i sjön.

• fam Maikisch

Jag förstår precis vad du menar! Min son är likadan och jag kunde få honom att roa sig med puzzel, han fullkomligt älskar det.
    Men har ni plats att vara ute? Tänkte på detta spelet som jag skickade efter och gav till en väns dotter på 3 år. Det blev otroligt uppskattat! http://www.hiko.se/Leksaker/Varugrupp/Spel/Barnspel/Alga-Hello-Kitty-Mini-Krocket

Trevlig helg!  

.. ler med hela min själ när jag tittar på mina underbara barn ..
  • Ståaldrigstill

Fina fisken har varit otroligt populärt hos 3 åringen och är det fortfarande nu när han närmar sig fyra. Om reglerna är för svåra kan man spela lite som man vill. Det gör iaf han:)

Svar på tråden Tips på spel till 3-åring?