Mensvärk i v35 - vad är det?
Hej alla blivande mammor!
Sedan någon vecka tillbaka har jag från och till molande mensvärk i underlivet - vad är det? Någon som haft samma?
Sammandragningar har jag ju haft sedan länge - det är inte det.
Hej alla blivande mammor!
Sedan någon vecka tillbaka har jag från och till molande mensvärk i underlivet - vad är det? Någon som haft samma?
Sammandragningar har jag ju haft sedan länge - det är inte det.
Det kanske är på gång!
Jag födde min dotter i vecka 35 men jag kände dock inget utan vaknade klockan fyra på morgonen av att vattnet gick.
Ring och kolla. Det är bättre att ringa en gång för mycket
Lycka Till!
mee too......inte varje dag..men lite då och då....
Ska prata med min bm på måndag...
Hoppas det é på gång,hade varit skönt..*S*
Kram Marie
Oj - kanske skulle frågat min BM igår, men som vanligt funkar inte mina hjärnceller kl 8 på morgonen när jag var där, så glömde helt bort.
Ska inte dit förrän den 31 jan igen - ska man ringa och höra tycker ni?
Vill inte verka hispig
Förstår om du känner så!
Ja jag tycker absolut att du ska ringa och fråga.
Antingen ringer du din BM eller BB
glömde
lycka till!!!!
samma känsla här, lite då o då under dagarna, ska man kanske ringa o kolla för säkerhetsskull.. hm..
bebis får se till o vänta lite till! hehe ska ju iväg o handla d sista o me d menar ja nästan allt nästa helg på ikea skratt =)
önskar er alla lycka till!!
kramizz
Hej, var bara uppmærksam om du skulle børja bløda. Jag hade mensværk i en vecka och rætt som det var, var det precis som om jag fick mens. Lades in på sjukhuset och de førberedde mig før førlossning før mina værkar kom med 5 min mellan.
Ær hemma igen, fick spendera 3 dagar på sjukhuset och inget hænde, så nu går jag bara och væntar på att något drastiskt ska hænda, typ att vattnet ska gå eller att jag ska få extrema værkar. Just nu har jag inte en antydan till værk.....konstigt tycker jag!!!
V.36+6
Det låter som förvärkar, tycker jag.
Själv fick jag mensvärk kvällen innan sonen föddes men kunde sova gott ändå. På morgonen satte förlossningen igång med världens fart!
Ju närmare du kommer BF så börjar ju bebben skruva sig neråt, sätta sig på plats liksom. Då kan det stråla eller kännas som mensvärk.
Jag är oxå i v35 och vakna i går natt av"mensvärkar"ringde min bm och det verkar som att jag har överansträngt min kropp och då kan man få förvärkar efter som livmodern är en muskel men få du detta igen så försök att lägg dig ner o vila eller ta ett bad blir det inte bättre ta en alvedon och går de inte över då så är det på g,detta fick jag som svar i går när jag ringde min bm
det är normalt.har 2 barn och har börjat känna mensvärk under sista månaden med båda.det betyder inte att förlossningstartat.om inte värken blir värre hela tiden då.
Skulle gissa på förvärkar.. Har haft "mensvärk" sedan v 32 (är nu 36+2) Dock har slemproppen börjat släppa eller släppt helt och tappen börjat mjukas upp. Har haft SD sedan v 21
jag hade så och min mvc läkare sa att det är kroppen som förbereder sig för den förlossning som skall komma inte att du ska ha i förtid för man kan känna så i veckor innan det är dags.har barnet nyss vänt sig så kan det vara det du känner
Jag tycker bara det blir mer och mer - och oftare, igår kunde jag knappt somna så mycket mensvärk! Kan det vara som kroppen förebereder sig på nåt sätt?!
Lite orolig
Förvärkar.