• Anonym (Fattiglappen)

Kostnad på bilreperation?

Jag har en bil som verkar läcka bromsvätska vid högra framhjulet och jag är total idiot när det kommer till bilar. Har ringt verkstaden men nu börjar jag få panik. Vad är det som är trasigt? Hur mycket kommer det kosta mig?
    Jag är fattig som det är och självklart beroende av bilskrället :/
    någon som kan något om bilar? 

• Svar på tråden Kostnad på bilreperation?
  • Anonym (Ella)

Omöjligt att svara på. Ring tilbaka till verkstaden och be om en offert.

• Anonym (Fattiglappen)

Misstänkte att svaret var det. Tänkte mest att om det var bromsrören som rostat sönder brukar det generellt kosta så mycket att byta, om det är vad fasen nu som kan gå sönder så det läcker vätska brukar gå sönder kostar det generellt så mycket. Tänkte om det rörde sig om 1000 eller 10 000 kr. 

• Anonym (Ella)
    Anonym (Fattiglappen) skrev 2012-04-16 17:34:52 följande:
    Misstänkte att svaret var det. Tänkte mest att om det var bromsrören som rostat sönder brukar det generellt kosta så mycket att byta, om det är vad fasen nu som kan gå sönder så det läcker vätska brukar gå sönder kostar det generellt så mycket. Tänkte om det rörde sig om 1000 eller 10 000 kr. 
    Du kan be verkstaden diagnostisera din bil, och sedan ringa dig för en offert. Du har rätt att få ett pris innan de börjar reparera.
  • mammatill6

förmodligen är det brömsrören. Kan kanske kosta ett par tusen. Jag ska hämta ut min bil i veckan för byte av bromsar, gick på nätta 8000.

• Anonym (Fattiglappen)
    mammatill6 skrev 2012-04-16 18:17:31 följande:
    förmodligen är det brömsrören. Kan kanske kosta ett par tusen. Jag ska hämta ut min bil i veckan för byte av bromsar, gick på nätta 8000.
    Bytte klossar och ok för något år sedan och det slutade väl på dryga 10 000 kr. Dyrt men bromsar behöver man ju. Om det är bromsrör och ett par tusen det handlar om är det ju okej. Närmare 10 000 och vi det börjar bli tufft 
Svar på tråden Kostnad på bilreperation?