• kaxig91

Åka fyrhjuling när man är gravid ??

Kan man åka fyrhjuling när man är gravid utan o riskera något  osv ? någon som vet ?  Tacksam för snabbt svar:)

• Svar på tråden Åka fyrhjuling när man är gravid ??
  • kaxig91

Puff Puff någon som vet??

• Marilyn

Klart att du kan riskera ngt, men det gör man ju när man går över gatan

Jag körde motorcykel under hela den första trimestern och har kört skoter litegrann under denna grav.

Jag skulle göra det, men du skriver inte hur långt gången du är, om du mår bra etc.

• Racer x

Kör man som folk så är det väl inte så farligt, mest andra galningar att hålla reda på, om det är på vägen det ska köras.

• kaxig91

jag är i vecka 22 och ska åka på vanligt väg alltså asfalt :) o resan är ca 20 min dit o sen 20 min hem ^^  Jag mår helt ok förutom att mitt bäcket ömmar ibland när jag står stilla för länge ^^

• Marilyn

Då tycker jag att du gör som du vill. Finns väl inga medicinska orsaker förutom risken för en olycka! Roligt att åka!

• kaxig91

Är ju roligt att åka :) o den jag ska åka med kör försiktigt så då borde det ju inte vara problem väl ^^

• Smultroneet

Jag åkte fyrhjuling ända in i v 41, det enda som blev problem mot slutet var att det gjorde lite ont när man satt :) så åk på du :)

• kivik

Åker också fram och tillbaka till jobbet, tar max 10 minuter. Slipper då skumpig bussfärd på 30 min och vänta på bussen fm och em. TÄnker fortsätta så länge jag inte känner några besvär. Vibrationer blir det ju i buss och bil också, och fyrhjling måste ju vara säkrare än cykel?

Svar på tråden Åka fyrhjuling när man är gravid ??