• Smilla75

Någon tekinsk? Min hemtelefon tutar bara upptaget och går inte att ringa in på heller!

Åh jag blir tokig. Det går inte att ringa till min hemtelefon och vart jag än ringer tutar det bara upptaget. Vi har IP-telefoni. Jag är så oteknisk och min man är i Nordkorea av alla ställen. på knastrig ledning sade han något om att jag skulle trycka fyrkant 21 fyrkant men det händer ingenting. Tacksam om någon vet vad jag ska göra....

• Svar på tråden Någon tekinsk? Min hemtelefon tutar bara upptaget och går inte att ringa in på heller!
  • Nenne 71

Har du fler telefoner inkopplade? Testa att dra ur alla utom 1 och se om det funkar

• Lena

Vi hade det ofta så när comhem hade problem under en period

• Smilla75
    Nenne 71 skrev 2012-04-16 20:16:42 följande:
    Har du fler telefoner inkopplade? Testa att dra ur alla utom 1 och se om det funkar

Det funkade inte tyvärr. Verkar vara vanligt strul med IP-telefoni. Typiskt just nu bara när jag är själv. vet inte ens vilket bolag vi har och orkar ändå inte ringa, jag kan knappast starta om något själv ändå.
  • Lena
    Smilla75 skrev 2012-04-16 20:30:04 följande:
    Det funkade inte tyvärr. Verkar vara vanligt strul med IP-telefoni. Typiskt just nu bara när jag är själv. vet inte ens vilket bolag vi har och orkar ändå inte ringa, jag kan knappast starta om något själv ändå.
    Det är bara att rycka strömmen till modemet så startar den om, det kan fixa det hela.
  • Smilla75
    Lena skrev 2012-04-16 20:59:22 följande:
    Det är bara att rycka strömmen till modemet så startar den om, det kan fixa det hela.

tack snälla du! Det hjälpte!!!
  • inze

Vi har Telia men samma problem då och då. Jag gillar inte alls IP-telefonin som man blev "pålurad". Skulle fungera på samma sätt som gamla vanliga telefonin men det var en sanning med modifikation. Att det trasslar så där märker man ju först när man försöker ringa ut eller när någon ringer på mobilen och talar om att vår telefon inte fungerar. Ofta fungerar internet och TV men telefonen lagt av.

Sen tycker jag det är sämre ljud också.  Så jag vet inte om jag skulle rekommendera någon bredbandstelefoni  om inte priset är så bra att man kan stå ut med strulet och det sämre ljudet.

Där jag bor är det många äldre som vid informationsmöte fick veta så mycket bättre allt skulle bli när vi fick Telia fiber indraget. Jag tror inte att de är rätt målgrupp för teknik som kräver att man vet hur man startar om utrustningen med jämna mellanrum. men att det skulle kunna behövas var inget som nämndes vid informationen. 

Svar på tråden Någon tekinsk? Min hemtelefon tutar bara upptaget och går inte att ringa in på heller!