• Lily38

Andas in grillrök...

Jag o några grannar grillade häromdagen o det rykte ganska mkt i från grillen o jag (gravid i v 17) andades nog in rätt så mkt rök...Undran är ju då om det skadat bebis något...Syrebrist eller något annat.. Nån som vet? Tänkte inte alls på det när jag satt där först utan efter ett tag irriterade röken mig i halsen o då gick det upp för mig att det här var nog inget bra...Känner mig jätteorolig nu...:(

• Svar på tråden Andas in grillrök...
  • ElectroDiva

det är inte giftig rök, men det är nog ingen fara

• Lily38

Nä jag hoppas det... Tänkte lite på cigarettrök o den inverkan o tänkte att grillrök en längre stund oxå gjorde att barnet fick syrebrist eller nåt... Är ganska supernojjig just nu tyvärr...Huualigen...

• Lily38

Jag har googlat, tro mig, hahaha!!! Men hittar inget direkt tyvärr så därför skrev jag här...Nästa blir o ringa bm idag o se om hon vet något...

• La Lola

Knappast nån fara.
    Särskilt om det sker vid ett endaste tillfälle.

Tänk alla avgaser o luftföroreningar du andas in dagligen.......

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lily38

Ja jo det är sant..,andades in brandrök för några veckor sedan men det var så lite o det var ingen sotig rök så bm sa att det var lugnt o nu så kom det här med grillröken o jag blev nojjig igen men antar väl att det är lugnt det med fast det var ganska lång stund...

Svar på tråden Andas in grillrök...