• Anonym

Uppsägningstid på Telias abonnemang kan någon hjälpa mig?

Jag kan verkligen inte hitta någonstans vad det är för uppsägningstid på mitt mobilabonnemang! På kvittot hänvisar de till www.telia.se/villkor och därifrån kan jag hitta Adobe reader-dokument med villkoren men dokumenten går inte att öppna! När jag söker i kundtjänst på frågor och svar så står det att det inte finns något sådant :S 

kan någon hjälpa mig som kanske själv har telia? Jag har abonnemanget Max 25 och det ska vara villkoren som gäller FÖRE 2012-01-01 (de ändrade villkoren då). Någon vänlig själ som har tid över till att svara?

• Svar på tråden Uppsägningstid på Telias abonnemang kan någon hjälpa mig?
  • misplacedname

3 månaders uppsägningstid brukar det väl vara. Sen eventuell bindningstid också.

• Anonym

Det verkar som att det är 3 månader nu ja men iom att de ändrade villkoren 1a januari så vet jag inte om det var så förut också. Mitt abonnemang går alltså under de gamla villkoren eftersom jag tecknade det innan dess.

• Anonym

fler måste ju ha telia, ingen som är snäll nog?

• Anonym
    Hultis skrev 2012-04-17 13:33:52 följande:
    Ring och fråga?
    Känns ju som sagt enklast att ringa och fråga...
  • Hultis

Ja, antingen ringer man å har svaret inom 4 min eller så frågar man på Familjeliv och kan få vänta en livstid på ett vettigt svar.

• Anonym

Herregud vilka bitterfittor här är, visst jag kan ringa och sitta i telefonkö 15 min som jag gjorde sist eller så skriver man här och kan gå in med jämna mellanrum och kolla om någon har svarat. Om man inte får fråga någonting här kan de ju lika gärna lägga ner forumet, right? Alla vill inte använda forumet till att diskutera livsviktiga frågor.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-17 15:23:09 följande:
    Herregud vilka bitterfittor här är, visst jag kan ringa och sitta i telefonkö 15 min som jag gjorde sist eller så skriver man här och kan gå in med jämna mellanrum och kolla om någon har svarat. Om man inte får fråga någonting här kan de ju lika gärna lägga ner forumet, right? Alla vill inte använda forumet till att diskutera livsviktiga frågor.
    Men marknaden är full av diverse abonnemang, hur i hela friden ska någon veta vad som gäller just för ditt? Det var inte alls min mening att vara otrevlig, ber om ursäkt om du tog illa upp.
  • Ebba Caroline

I avtalet som du ville ha (det före 2012-01-01) står det att man har tre månaders uppsägningstid. Dvs du har tre månaders uppsägningstid (förutom bindningstiden). Ska du säga upp avtalet så att det är uppsagt vid bindningstidensslut ska du säga upp det tre månader innan det går ut.

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-17 15:32:29 följande:
    Men marknaden är full av diverse abonnemang, hur i hela friden ska någon veta vad som gäller just för ditt? Det var inte alls min mening att vara otrevlig, ber om ursäkt om du tog illa upp.
    Telia har samma villkor för alla privatkunder och eftersom telia är en av de största leverantörerna lär det finnas många på fl som har samma som mig. 
    Ebba Caroline skrev 2012-04-17 15:35:58 följande:
    I avtalet som du ville ha (det före 2012-01-01) står det att man har tre månaders uppsägningstid. Dvs du har tre månaders uppsägningstid (förutom bindningstiden). Ska du säga upp avtalet så att det är uppsagt vid bindningstidensslut ska du säga upp det tre månader innan det går ut.
    TACK så mycket!

• Ebba Caroline
    Anonym skrev 2012-04-17 15:39:17 följande:
     TACK så mycket!

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
Svar på tråden Uppsägningstid på Telias abonnemang kan någon hjälpa mig?