• Älsko

ha med egen hjälm, provrida som medryttare??

Ska och provrida imorgon hos en tjej som vill ha medryttare, nu var det snart 1 år sen som jag red ordentligt och efter sommaren gav jag bort min hjälm.. 
    Nu har jag ingen ridhjälm, brukar man ta med egen eller får man låna när man ändå bara ska provrida ??  

• Svar på tråden ha med egen hjälm, provrida som medryttare??
  • Cecese

Jag tycker nog man ska ha med egen hjälm. När jag letade medryttare till mina hästar så skulle jag blivit väldigt förvånad om den som kom och provred inte hade med egen. 

• Älsko
    Cecese skrev 2012-04-17 14:32:04 följande:
    Jag tycker nog man ska ha med egen hjälm. När jag letade medryttare till mina hästar så skulle jag blivit väldigt förvånad om den som kom och provred inte hade med egen. 
    mjoo tänkte det. Men å andra sidan visste hon också att jag inte riktigt på snart 1 år.
    Annars får jag låna av någon annan. 
  • Giraff

Ta med egen.

Det är verkligen inte alla stall (eller hästägare) som har lånehjälmar, och om dom har är det ju inte säkert att det finns i just din storlek.

• Sunshine808

Ta med egen, eget ansvar att ha hjälm eftersom att alla inte har samma storlek.

• Pickeli

Om du inte lätt kan få tag i en egen så ring och fråga vad hon har för storlek på hjälmen och om det är ok att låna hennes. Inte svårare än så!

Google it!
  • isolande

Ta med egen, tror det finns folk som inte vill få sin hjälm nersvettad av okända människor...

Jag själv är en svettfia så min hjälm är så äcklig att jag skulle kännas obekvämt att behöva låna ut den Tungan ute

Svar på tråden ha med egen hjälm, provrida som medryttare??