• Anonym (Tips)

Tips mot ringar under ögonen sökes!!

Har stora problem med mörka- blåa ringar runt/under ögonen framför allt under men ibland går de runt hela ser ut som jag fått en snyting eller två..

Är ibrhov av någon bra kräm också då jag tyckermig börja se några fina linjer..

hur döljer , minskar man ringarna helst motverkar om det är möjligt.

påsar har jag också

mer eller mindre olika dagar så ser sliten ut vilket jag helst vill undvika så gott det går

Sover inte bra men kan inte göra något åt det så mata på med alla tips ni har så hoppas jag kunna se snygg och fräsch ut till sommaren             

• Svar på tråden Tips mot ringar under ögonen sökes!!
  • Soltussen

Har samma problem, drick mycket vatten. Pröva fram en ögonkräm som passar din hy, själv använder jag vichy från Apoteket just nu morgon och kväll, den hjälper en del.

• Takex

Om det är ringar som du alltid har och inte för att du sovit dåligt så prova Exuviance ögonkräm. Jag har själv använt den över ett år, den kostar en slant men räcker väldigt länge. Det är någon som fungerar. Tog bara några dagar så såg jag skillnad och min man påpekade hur mycket piggare jag såg ut. Nu ser jag ut utan smink som jag brukade göra MED smink.

• Anonym

gurka,tepåsar och potatis funkar ganska bra tycker jag.och en bra concealer.

• Sometimes

Blå färg runt ögonen kan du neutralisera med en rosatonad eller persikofärgad concealer. Välj en med krämig konsistens och inte för tjock, annars blir det för kakigt under ögonen.

Ögoncreme kan jag rekommendera Dermalogica som har en som är ljusreflekterande och svagt färgad. Perfekt under concealern. Är lite sämre på ögoncremer för påsiga ögon, så jag kan inte hjälpa dig där. 

• Anonym (Tips)

hur mycket kostar den från apoteket, heter den något mer än vichy?

Var köpre man   Exuviance ögonkräm och vad kostar den?

värt att testa allt som har den minsta chans att ta bort eller minska

gurka och potatis har jag hemma ibland hur gör du med potatisen rå?

har bla cover it all från make up store men precis som du skriver så minskar den det blåa men lägger sig kakigt istället fast jag smörjer min innan  

var köper man       Dermalogica , pris?

det blå är det värsta för mig..

ska snart på kryssning kanske jg kn köp något till bra pris där om man testar i affär hemma först eller vad tror ni finns det på båten?

• Anonym

Testa hemorojdkräm! låter skumt, men fick tipset av en hudexpert Typ Ac3 eller dyl.

• Madbe

Jag tycker makeupstores concealer som täcker blåa toner fungerar utmärkt, + att den räcker i evigheter :)

• Anonym
    Anonym (Tips) skrev 2012-04-17 19:38:25 följande:
    hur mycket kostar den från apoteket, heter den något mer än vichy?

Var köpre man   Exuviance ögonkräm och vad kostar den?

värt att testa allt som har den minsta chans att ta bort eller minska

gurka och potatis har jag hemma ibland hur gör du med potatisen rå?

har bla cover it all från make up store men precis som du skriver så minskar den det blåa men lägger sig kakigt istället fast jag smörjer min innan  

var köper man       Dermalogica , pris?

det blå är det värsta för mig..

ska snart på kryssning kanske jg kn köp något till bra pris där om man testar i affär hemma först eller vad tror ni finns det på båten?

Jag brukar använda kylskåpskalla potatisskivor i 10 minuter.
    Exuviance och Dermalogica finns hos hudterapeuter och kostar  runt 3-400 kr.

Ska du åka med Vikingline?
    Anonym skrev 2012-04-17 19:44:27 följande:
    Testa hemorojdkräm! låter skumt, men fick tipset av en hudexpert Typ Ac3 eller dyl.
    jag har hört av en hudterapeut att blodkärlen under ögonen kan spricka?    
  • Sometimes

Dermalogicas ögoncreme köper du billigast här: http://www.hudvardsbutik.se/hudvard-dermalogica/dagsljusskydd-uvskydd/total-eye-care-spf15-15ml-alla-hudtyper-och-hudtillstnd

Såg nu att den också motverkar påsighet. Den är inte heller billig, men räcker lääääänge!

Förstår att Make Up Stores concealer inte fungerar. Mitt tips (jag är makeupartist) är att testa MAC Select Cover Up concealer: http://www.kicks.se/mac/face/concealer-c521/select-cover-up-p750

Lycka till!      

• Anonym (Tips)

bra med så många olika tips:)

ska åka Birka

Mac har jag haft, fick hjälp att prova ut den på NK men tycker inte att den var speciellt bra men det kanske berodde på att det var fel nyans för mig, kommer ine ihåg nr men tyckte den var för ljus (inte alls åt det röda håller)

h krämen har jag aldrig hört talas om i det här sammanhanget, det kanske funkar

make up storec conciler har jag inte testat de har ju bra pris på andra saker och som du säger räcker länge

kalla potatisar klart värt att prova

för påsigheten hörde jag för länge sedan att man kan ha matskedar i frysen och sen lägga på under ögonen, tycker faktiskt att det lindrar för stunden om inte annat (drar iho sig av kylan antar jag) så för förut hade jag alltid minst 2-4 skedar i frysen och ingen fattade varför, ska nog börja med det igen..                 

Svar på tråden Tips mot ringar under ögonen sökes!!