• Glad och mor

Vilket nyckelfärdigt hus ska jag köpa? Några rekommendationer?

Jag vill inte ha för stort. 120 kvm kan räcka. Vilket företag har ni anlitat?

• Svar på tråden Vilket nyckelfärdigt hus ska jag köpa? Några rekommendationer?
  • Av ingens frö

Fiskarhedenvillan! (Partisk)
    De har jättefina husmodeller, men om man vill så finns det möjlighet att ändra på ritningen till oändlighet både vad gäller innerväggar, ytterväggar, kvm, fönster, you name it!
    De står (förstås) för materialet, sen har de samarbete med ett gäng olika snickarfirmor som de skickar ut, så om man vill kan man kolla upp de i förväg och be att få byta om det inte känns bra.
    Vi köpte inte nyckelfärdigt, utan bygger själva, men byggsatsen är iaf (enligt mina efterforskningar) billigast på marknaden.
    Man väljer vilka steg man vill att fiskarheden ska stå för, så om man t.ex, skulle ha en elektriker i släkten, eller kan fixa bra pris från annat håll så går det också bra, mycket fexibel husleverantör! :)
    Dessutom har de den bästa servicen! Jättebra att ha att göra med! :D
    Vi kunde inte vara mer nöjda, det enda negativa att säga om dem är att det har fattats lite material, men det krävs bara ett samtal så kommer det efter några dagar, och den servicen väger upp den missen!
    Jag rekommenderar dem varmt, men jag råder dig ändå att kolla upp några fler så att du hittar den leverantör som passar dig bäst 

• Losan

Håller med Av ingens frö!
    Vi bygger ett Safiren från FH och allting har hittills gått smidigt.
    Vår säljare hos FH är även mycket bra, lätt att ha att göra med.

Men det är mycket jobb! Speciellt med alla papper och blanketter.. mer än vad vi kunnat tänka oss!

/L 

• Butterscotch

Jag tycker Willa Nordic och Lövsta trähus verkar bra, lite dyrare är det nog men man får ju vad man betalar för.

• Madbe

Den dagen vi ska bygga blir det huset vinga av A-hus. Vi kommer dock inte bygga enligt orginalplanlösningen då vi vill ha ett allrum, bastu, etc... Orginalhuset är på 130 kvm men vårt kommer nog landa på 155 :)

Svar på tråden Vilket nyckelfärdigt hus ska jag köpa? Några rekommendationer?