• Mee80

Ni som får akupunktur för att bli gravid/stödja graviditet, vad har er akupunktör angett som orsak till era problem?

Hej!

Jag har precis börjat att få akupunktur för att kunna bli gravid efter missfall. Min akupunktör sa till mig att jag har "dåliga" njurar som orsakar dålig blodcirkulation i kroppen. Det tror hon har lett till att jag har haft svårt att bli gravid och även fått missfall.

Är det fler som har fått den förklaringen? vad har ni för "symtom"? Hur ser er behandling ut? 
    Jag är mycket nyfiken.... alla tips är värdefulla!

Längtar efter barn så jag kan bli galen!  

PS. har också börjat med apiforce.      

• Svar på tråden Ni som får akupunktur för att bli gravid/stödja graviditet, vad har er akupunktör angett som orsak till era problem?
  • Skruttefia06

Jag fick förklaringen att jag hade dålig blodcirkulation i livmodern.
    Hade också i flera år haft spottings,,småblödningar flera dar innan mens. Kan bli svårt för ett ägg att fästa sig då. Gick på ca 8 behandlingar..och sen blev jag gravid.

• Mee80

Låter ju fantastiskt! Hoppas det blir så för mig också! Fick du äta piller/dricka té, äta särskild kost?
    F

• Skruttefia06

Jag höll på med ivf-som inte lyckades,men blev gravid på egen hand.

Jag fick ta Bitterstern,,en örtolja som är bra för matsmältningen. Tog även omega 3- Udo´s Choise. En "grön" produkt,renaste o bästa varorna. Båda finns på hälsokost.
    Rekommenderades att hålla fötterna varma..speciellt vintertid. Ta fotbad alltså..Inga andra piller,,när jag väl blev gravid så rekommenderades jag ingefärste..

Fråga om det är nåt mer du undrar...
    Hoppas det går vägen snart

• PimPim1

Hej

Jag har också för dålig blodcirkulation säger akupunktören. Har gått på 5 behandlingar men problemet är att min ägglossning verkar utebli.. (tempar och har testat med stickor sedan dag 12). Någon som hört om akupunktur kan få den effekten? Trodde liksom att det var tvärtom:( Är på dag 19 nu och har bara lite hopp kvar 

• Skruttefia06

Vet inte om det kan påverka,men ibland får man ju inte ägglossning,det händer 1-2 ggr år.
    När i cyklen brukar du ha äl? Dag 14?

• PimPim1

Dag 14 och dag 17 senaste ggr Är dock bara säker på senaste gången (dag 17) eftersom jag började hålla koll på tempen då. Såg en markant ökning på 0,3 - 0,5 grader från och med dag 19 som höll i sig fram till mens. Denna gång har min temp legat på 36,5 - 36,6 fram tom dag 13 och sedan på 36,7 - 36,8 dag 14 - 20. Tycker temphöjningen är liten för att jag skulle kunna ha haft äl ju.

Jag började med akupunktur dag 7 och har gått ca 2gg/v. De senaste 3 behandlingarna har det dock gjort mycket ondare när han sätter nålarna och jag har också haft känningar i livmodern som om den blivit hårdare.. Dessutom har jag fått vita flytningar sedan dag 13-14.. Fattar ingenting men antar att det bara är att vänta och se vad som kommer..

Skruttefia, kom din äl alltså precis som vanligt när du gick på akupunktur?  

• Skruttefia06

Ja,den kom som vanligt, gjorde ju ivf också..
    Men jag tyckte att nålarna kändes mer o mer o då sa att kroppen svarar på behandlingen o är mer mottaglig för smärtan.
    Har inte själv tempat nångång,,ofta är det väl nästan för sent när höjningen kommer. Om flytningarna är trådiga så är äl på gång,,kör på o testa vid nästa äl igen...
    För mig så kommer äl flera dar efter alla symptom

• PimPim1

Tack för svar! Försöker låta dagarna gå utan att tänka så mycket... har jag tur så kommer äl snart eller så hade jag den typ redan dag 11-12 innan jag började testa.. I värsta fall kommer mensen och det är bara att börja om..

• Mee80

Hej!

jag har varken fått mens eller ägglossning efter missfallet. det är över 7 veckor sedan, blir också sjukt frustrerad för jag måste få mens och sedan ägglossning för att få göra ett nytt ivf försök! efter varje akupunkturtillfälle får jag dock mer flytningar i några dagar och det gör lite ont i äggstockarna. men det är lätt att misströsta. någon som har något tips på hur man får igång sin cykel? känns som hela kroppen har stängt av sig!

• Skruttefia06

Mee80- får du inte Pergotime av kliniken då för att stimulera äl?..jag fick en kur innan vi var klara att sätta igång

• Mee80

Sahlgrenska ville att jag skulle testa på ostimulerad cykel först, fast om det inte funkar trodde de inte att det skulle hinnas med något mer försök innan de stänger för semestern. jaja, bara kämpa på. tänkte att det skulle vara bra att testa på ostimulerad cykel eftersom min kropp har reagerat så märkligt på hormonerna. Pimpim testar ni hemma eller gör ni på klinik? har din ägglossning kommit igång?

• PimPim1

Jag vet inte om jag hade äl typ dag 12-13 eller inte. Jag brukar aldrig ha så tidig äl så jag hade inte börjat med teststickorna då.

Jag har också hållit på att ta min morgontemp i ett par månader nu och denna cykel prövade jag att fylla i temperaturerna på fertilityfriend.com. Deras kurva visar att jag hade äl då men själv är jag tveksam eftersom min stigning i temp endast rör sig om 0,2 grader. Förra månaden var min stigning mycket mera typ 0,5 grader och då kände jag mig säker på att jag haft äl. Vet inte om akupunkturbehandlingarna kan ha påverkat så att jag fick en tidig äl eller om det är så att den fortfarande inte kommit. Det är bara att vänta och se... Är på dag 23 nu så det är bara att härda ut i en vecka till... gggrrr :)

Jag får inte så mycket hjälp av klinik eftersom min man inte är svensk medborgare och inte har rätt till sån behandlig, jag hör också till 40+ gruppen och då är möjligheten till IVF begränsad. Kämpar på med akupunktur, har tagit Pergotime (varit privat hos klinik vid ett par tillfällen) men det har inte hjälpt. Mitt problem är nog egentligen inte ägglossningen utan äggkvalitet och eventuellt obalanser i hormoner som påverkar miljön, slemhinnor osv.

Tycker det låter sunt med ostimulerad månad. Jag ska själv prova det och inte ta pergotime utan bara köra med akupunkturen..

• Akupunkturgravid

Hej! Efter nästan 5 års barnlöshet och flera ICSI försök gick min man med på att testa akupunktur. Två månader senare med behandling 2 ggr/v blev vi naturligt gravida. Fantastiskt!! Det enda jag kan ångra är att vi inte testade detta före den traditionella vården med kemiska mediciner/hormoner, smärta och misslyckanden... I öst finns det inget som heter barnlöshet, det handlar bara om obalanser i kroppen vilket jag nu är helt övertygad om! Lycka till alla andra på er jakt efter bebis!

• Maaaaalin

Får jag fråga, kan alla akupunktörer ge behandling mot just barnlöshet? Eller måste man hitta "rätt" akupunktör som kan ge behandling mot just detta? Vi har försökt få barn i 14 månader så börjar överväga att testa akupunktur :))

Svar på tråden Ni som får akupunktur för att bli gravid/stödja graviditet, vad har er akupunktör angett som orsak till era problem?