• FaberCastell

    Förstärkare till takhögtalare

    Egentligen borde jag kanske försöka hitta ett HIFI-forum men jag tänkte kolla här först eftersom jag brukar hänga här ibland.

    Saken är den att vi byggt om lite hemma och i samband med att sovrummet på övervåningen gjordes om drog jag rör till högtalare som ska fällas in i vardagsrumstaket nedanför. Jag tänkte koppla dom till datorn som sitter på väggen nere i köket strax intill. Den är i sin tur kopplad till nätverket där all musik finns lagrad.

    Mellan datorn och de sex högtalarna á 100 W behöver jag nu en liten smidig förstärkare. Den behöver bara ha två kanaler eftersom det ändå inte blir någon direkt HIFI-upplevelse med högtalarna spridda lite varstans, men den behöver orka med att driva alltsammans. Har kollat på den här http://www.fynda.se/show_prod.php?prodid=3953 men räcker den till?

    Tacksam för råd!

  • Svar på tråden Förstärkare till takhögtalare
  • fredrikohlson

    Det är ju rätt svårt att hitta smidiga förstärkare som spelar bra. Jag håller sällan på med hifi, PA-ljud är mer min grej. Så jag kan tipsa om Behringers minsta slutsteg på 1 HE, alltså ungefär 2,5 tum hög. Dock är steget 19 tum brett.

    Kolla in www.thomann.de där finns det billigt. :)

    www.fredrikohlson.se

Svar på tråden Förstärkare till takhögtalare