• Anonym (tjejen med hålet)

Vad är det för hål jag har i örat? (Äckelvarning)

Jag väljer att vara anonym i denna tråd, och kan börja med att varna känsliga läsare ifall inlägget eventuellt blir äckligare än ni klarar av.

Ja, alltså jag har ett "hål" i örat, det ser ut ungefär som ett piercinghål eller "vanligt öronhål" för örhängen. Det är ungefär samma storlek och sitter "ovanför" örsnibben, dvs längst upp på örat, fast intill huvudet. Det luktar väldigt illa och pillar man på det så kommer det ut en ljusgul krämliknande konsistens som luktar ruskigt illa. När man trycker ut denna krämliknande sak så kommer det ibland 15-16 cm och ibland bara någon halv cm. Om jag inte "tryckt ut" kan det bulta i örat så jag gör det för att släppa på trycket liksom.

Jag har haft det hela livet, eller iaf så länge som jag kan minnas och det är ingenting som skrämmer mig alls, utan mer intresserar och fascinerar. Vad kan det vara? Någon som har något liknande? För ett par år sedan så slutade det att vara  gult handkrämliknande för att bli en brun tunn vätska som det fullständigt sprutade om. Det var som att sätta på en kran som sprutade ut denna bruna illaluktande vätska. Detta höll i sig i ca 2 månader för att sedan en dag till en annan bli samma gula krämliknande igen. Så har det varit sen dess.

Ja, vad tror ni?         

• Svar på tråden Vad är det för hål jag har i örat? (Äckelvarning)
  • Pickeli

Jag tror att ett läkarbesök är på tiden, för ungefär 2 år sedan.

Google it!
  • Anonym

Alltså, det där måste du ju låta en doktor titta på! Det skulle kunna röra sig om en stor talgkörtel som blir infekterad men även om något annat.  

• Kya

jag tänker nån slags fistelgång?
    gå till vc.

Memento mori
  • pluvdo
    Pickeli skrev 2012-04-18 11:49:53 följande:
  • Anonym (tjejen med hålet)
    Pickeli skrev 2012-04-18 11:49:53 följande:

haha jo

Jag har faktiskt vart på läkarbesök 2 ggr. En gång när jag var i 12-årsåldern och en gång i vuxen ålder. När jag var tolv har jag nästan inget minne av alls så jag antar att  jag inte fick någon vettig info och på läkarbesöket i vuxen ålder kände jag mig jättedum. Han tyckte att det var konstigt att jag slösade bort ett läkarbesök på något som inte är farligt och som inte stör min vardag. Han sa att det är inget att oroa sig för och så var det med det.

Så tror säkert inte det är farligt, då hade dom väl kollat upp det för x antal år sedan men nyfiken är jag ju   
  • lindaha

Det låter inte speciellt sunt och skulle jag vara dig hade jag gått till läkaren.

• Blivande mamma 74

Har du varit hos öronläkare någon gång och visat det? För det rekommenderar jag annars.
    Anatomisk finns det en kanal som ska stänga sig där innan födelsen, d. v. s. i fosterstadie men av olika anledningar stängs det inte hos vissa och som barn kan det vara farligt eftersom man kan få lätt infektioner via den öppna kanalen, som vuxen risken är mycket mindre. Som barn görs en operation för att stänga kanalen. Hur som helst tycker jag att det kan vara bra och konsultera en öronläkare om du inte redan har gjort det. Lycka till!

• Blivande mamma 74

Det här är förstås baserat på din beskrivning och det är svårt att säga utan att se den men kan vara en tanke...

Svar på tråden Vad är det för hål jag har i örat? (Äckelvarning)