• Pupetta

    vila efter fostervattenprov?

    Hej, jag kommer att göra ett fostervattensprov i nästa vecka och undrar hur länge man behöver vila efteråt. Ni som har gjort det: Var ni på jobbet dagen efter?

  • Svar på tråden vila efter fostervattenprov?
  • erixa

    När jag gjorde det sa läkaren att första dygnet kan jag låta bli att lyfta, bära och liknande, sen var det bara att försöka leva som vanligt. Jobba skulle jag kunna göra efter första dygnet tyckte han (jobbar som personlig assistent).
    Hade dock tur och var schemalagt ledig två dagar efter provet. =)
    Jag hade nog försökt vara ledig ett par dag efteråt, för man är ganska nojjig... :P  

    Lycka till! 

  • Pupetta

    Tack erixa för ditt svar!


    Jo, jag känner mig nojjig redan... Nästa torsdag har jag undersökningen och sedan dröjer det väl 2 veckor till innan man får resultatet...

  • Pupetta

    Det var snabbt!!


    Jag har läst om så olika erfarenheter på nätet. Nästan alla säger att man ska vila ett dygn men vissa 2, 3 dagar. Är det överdrivet? Fler därute  som har gjort fostervattenprov? Hur gick det för er?


     

  • Nea 661

    Hej, jag gjorde fvp i nu i måndags och jobbade som vanligt på tisdagen, men tog det väldigt lugnt och försökte inte resa mig in och ur bilen för hastigt mmm, kanske överdrivet, men jag är också nojjig. Nu väntar vi bara in provsvar, hoppas det går bra för dig, kram

  • Pupetta
    Nea 661 skrev 2012-04-19 11:25:12 följande:
    Hej, jag gjorde fvp i nu i måndags och jobbade som vanligt på tisdagen, men tog det väldigt lugnt och försökte inte resa mig in och ur bilen för hastigt mmm, kanske överdrivet, men jag är också nojjig. Nu väntar vi bara in provsvar, hoppas det går bra för dig, kram

    Tack Nea 661! Hoppas att ert svar kommer snart!


    Jag ringde mottagningen idag och sköterskan sa att jag ska vila under samma dag som provet görs men att jag kan göra "vad jag vill" dagen efter. Det är väl bara att vänta och se hur jag mår.


    Jag har EN hel vecka kvar till fvp....

  • Helena75

    Hej, Jag gjorde mkp igår på Karolinka Solna och kommer vila 3-5 dygn. Är livrädd att telefonen ska ringa nu, hade 1:76 på kub (nupp var bra men blodprovet katastrof) Hur länge har ni behövt vänta på svar? Och hur har det gått?

  • Pupetta
    Helena75 skrev 2012-04-19 14:16:10 följande:
    Hej, Jag gjorde mkp igår på Karolinka Solna och kommer vila 3-5 dygn. Är livrädd att telefonen ska ringa nu, hade 1:76 på kub (nupp var bra men blodprovet katastrof) Hur länge har ni behövt vänta på svar? Och hur har det gått?
    hoppas hoppas hoppas att du får ditt svar snart! och glöm inte att med allra allra största sannorlikhet är ditt barn alldeles friskt och normalt.  
  • Flodis Hjärtat

    Jag vilade samma dag som provet gjorde ( 08.00) på morgonen. Låg i soffan och glodde på tv. Dagen efter jobbade jag, kontorsarbete dock, så inget ansträngande. Undvek träning de kommande 3 dagarna.
    Fick svaret redan 3 dagar efteråt.

    Håller tummen på ett bra svar för dig!!

Svar på tråden vila efter fostervattenprov?