• IceCloud

Tips på en passande sulky, tack!

Nu får ni gärna hjälpa mig och ge mig tips på olika sulky.
    Jag har kikat runt på massa olika, men jag blir bara mer o mer förvirrad vid val av vilken sulky vi ska köpa. Den ena har något den andra saknar. Några krav jag har är att den helst ska ha:

*Lufthjul
    *Bra stötdämpning
    *Bra vindskydd
    *Full liggläge

Vi bor nämligen på landet och kan inte ha några plastaktiga hjul och dålig dämpning.  Åker vi in till stan så består marken mest av kullerstenar. Det är bra om den inte är för dyr också, bugaboo går alltså inte hem tex.

Fyra eller tre hjul spelar ingen större roll. Ett plus är om den går att vända men jag är medveten om att det knappt finns några vändbara.

Än så länge har vi en brio happy som kommer användas hemma men ska vi iväg är den tung att bära in i bilen och ibland lite otymplig i affärer.

☆ Vincent ☆ 110817
  • Svar på tråden Tips på en passande sulky, tack!
  • IceCloud

Ja, den har jag tittat på och läst om. Men jag måste nog ta mig till affären och känna lite på den för läste att den hade lite stum fjädring och är det så så fungerar inte det här.
    Sen kan man väl inte få allt ändå..

Fler förslag? Erfarenheter av kronan?

☆ Vincent ☆ 110817
  • tipp75

Jag älskar vår Emmaljunga Scooter. Har dock inga renodlade lufthjul utan punkteringsfria däck med luftkanal (tror jag). Fungerar på alla underlag. Har ett väldigt bra liggläge men jag vet inte om det räknas som fullt liggläge.

• IceCloud

Hur är fjädringen på den? Smidig att fälla ihop?

☆ Vincent ☆ 110817
  • tipp75
    IceCloud skrev 2012-04-18 20:26:46 följande:
    Hur är fjädringen på den? Smidig att fälla ihop?

Jag tycker att fjädringen är riktigt bra men det är möjligt att det finns ännu bättre. Är helt ok att fälla ihop blir dock inte jätteliten när den är ihopfälld.
  • LindaO 81

Kronan sulky. 
    Vi har en sån och med lufthjulen så gör det inget att det inte är så mycket stötdämpning. Vi har använt den på alla underlag. Vi köpte till terränghjulen oxå och då är det inte problem att komma fram överallt.
    Solskyddet är kanon oxå!  

Svar på tråden Tips på en passande sulky, tack!