• lilywashere

Kön -gissade ni rätt? :)

Jag är nyfiken på era erfarenheter om detta!

Min första graviditet var jag helt övertygad om att det var en flicka redan när jag plussade, och jag hade rätt. Graviditet #2 var jag direkt tvärsäker att det var en pojke, och jag hade rätt igen! Nu är jag gravid igen, plussade igår, och jag är tvärsäker på att det är en flicka :)

Jag tycker inte att kön spelar någon roll, men det är lustigt att jag lyckats gissa rätt iaf. :)

• Svar på tråden Kön -gissade ni rätt? :)
  • Momalicious

Ja, jag var helt säker på att det skulle bli en pojke så fort jag plussade. Hade rätt också! :)

• frökenelisabeth

Jag trodde pojke ganska tidigt av olika anledningar, och det verkar som om jag får rätt. Nu är bebisen inte ute än, men jag har fått besked på UL om att det är en pojke, så det satsar vi på

• Ronjah

Med första barnet - ja.
    Var helsäker på att det var en pojke och visst var det så.
    Med andra barnet var jag helsäker på ännu en pojke, men ut kom en flicka.
    Med tredje barnet var jag återigen helsäker på en pojke, men ut kom ännu en flicka.

• RocketQueen

Jag var helsäker på att det var en flicka men på rul sa dom pojke, 48 dagar kvar till bf så fet återstår väl att se

• Lillys

Med första barnet hade jag ingen känsla alls vad det kunde vara. Det blev iaf en pojk.

Med andra barnet var jag så säker som man kunde bli på att det var en flicka och det var det :)

• lnflrmn

Nej! Trodde flicka, var pojke. Dagarna innan förlossning ändrade det sig till att jag trodde pojke dock.

• lilywashere

Tack för era svar! :) Kul att höra om era erfarenheter! Grav #2 var jag övertygad om att det var en pojke, men egentligen skulle jag ha velat haft en flicka då så min känsla handlade inte om "önsketänkande". Grav # 1 (flicka) slutade tyvärr med ett sent missfall, därför ville jag gärna ha en flicka när jag blev gravid igen. Men vi får väl se om jag får rätt igen den här gången! Min dröm är att ha minst en av vardera kön :)

• MonsterUnge

Jag och sambon gissade på pojke eftersom en spåman sade till mig att jag ska få två pojkar. Men på RUL sa dom flicka :) så vi får se 18sept

• Catbride

Första barnet var jag 100% säker på att det var en pojke, kollade inte ens könet på UL. Så säker var jag ut kom en Pojke! Barn nr 2 var jag lite veligare, men gissade på flicka. Bekräftades på ett TUL i v.32. Så nu har jag en av varje (än fast jag tycker mig vara mer pojk-mamma, så jag i hemlighet önskat en grabb till).

• Liten sol

Första barnet var jag 100% säker på pojke: Pojke

Andra barnet var jag rätt säker på flicka: Flicka

Är nu gravid med nummer tre och tror på pojke. Dock inte lika säker denna gång....  

Svar på tråden Kön -gissade ni rätt? :)