• Liiza

Spanien med 4-månaders!

Vi ska åka till Spanien en vecka med vår familj.
    Min man, våra 3 barn och min bror och mina föräldrar har hyrt ett hus med pool. Det ska bli så HÄRLIGT!

Barnen är 6, 3 och 4 månader.

Är det något jag måste tänka på med 4-månaders
    , vad ska vi inte glömma att packa med, vad ska vi tänka på, vaccin osv osv????

Nu helammar jag, men vet inte om han snart behöver tillägg.. Borde jag börja testa med det typ en månad före isf, eller hur ska jag tänka?

1000 TACK för alla råd och tips

• Svar på tråden Spanien med 4-månaders!
  • Vit Lilja

Jag hade tagit med ett paket ersättning, vis av erfarenhet när min amning hux flux började sina när vi var på semester och det är inte det lättaste att hitta ett paket ersättning på resande fot. Det tar inte speciellt stor plats men åååh vad glad jag hade vart om jag hade haft med mig det.

Sen ta med ett litet paket med alvedon och vätskeersättning till den lilla, bra att ha ifall ifall :)

4 månader är perfekt att ta med utomlands. Vi åkte även när han var 10 månader och det var värre. Han kunde inte gå, men inte sitta still. Det var en hemsk ålder.    

• Liiza

Tack, ja en förpackning måste jag nog inhandla i vilket fall. Känner att jag vill ha en hemma.

• Dixie

bärsjal/sele - bra att ha på flygplatsen
    solskydd till vagnen 

• Liiza
    Dixie skrev 2012-04-18 22:28:52 följande:
    bärsjal/sele - bra att ha på flygplatsen
    solskydd till vagnen 
    TACK för tips *skriver ner  på min lista*

• Liiza

borde jag testa flaska före...
    våra två äldre barn har börjat få ersättning vid 3-4 månader, inga problem alls med att ta flaska.. och de fortsatte att amma också utan problem.. Men det behöver ju inte alls bli samma denna gång så klart...

Han hinner ju få första sprutan vaccin.. undra om det är nåt mer han behöver.. inget när vi bara ska till Spanien va? (ska ringa och kolla det på måndag)

Mycket som ska med på kom-ihåg listan

• zest

Hej, jag bor i Spanien och det mesta finns faktisk här ;) Dock inte svenskt godis samt kalles kaviar (förutom på ikea förstås). Ersättning är betyderligt billigare att köpa här nere (om man jämför med Sverige) ca 8-9 € på Mercadonan (typ Spaniens ICA). Det finns även medicin här som man köper på apoteket (där då även kan väga och mäta ditt barn). Jag kan inte svara på hur det är i hela Spanien men jag bor i södra och har inte saknat något hitills, även 20 minuter från Gibraltar där vissa produkter är ännu billigare t.ex blöjor de första månaderna kostade £1,70/25 pack.

Hoppas att ni får en trevlig resa och glöm inte parasollet samt solhatten (solskydds kräm finns även det att köpa för barn 50+).

• Liiza
    zest skrev 2012-04-20 15:17:10 följande:

Hej, jag bor i Spanien och det mesta finns faktisk här ;) Dock inte svenskt godis samt kalles kaviar (förutom på ikea förstås). Ersättning är betyderligt billigare att köpa här nere (om man jämför med Sverige) ca 8-9 € på Mercadonan (typ Spaniens ICA). Det finns även medicin här som man köper på apoteket (där då även kan väga och mäta ditt barn). Jag kan inte svara på hur det är i hela Spanien men jag bor i södra och har inte saknat något hitills, även 20 minuter från Gibraltar där vissa produkter är ännu billigare t.ex blöjor de första månaderna kostade £1,70/25 pack.

Hoppas att ni får en trevlig resa och glöm inte parasollet samt solhatten (solskydds kräm finns även det att köpa för barn 50+).

Hihihi, ja det är ju sant, det mesta (allt) finns nog i Spanien
    Eftersom vi bara ska vara borta i en vecka så är det enklare att packa med grejor, istället för att behöva handla på en gång vi kommer dit, men känns ju BRA att det finns om det skulle glömmas eller så.

Men med de priserna kanske vi borde köpa med oss hem istället

Vi kommer att åka till Fuengirola, kommer att bli supernajs!

• Liiza
    Machapuchare skrev 2012-04-20 15:18:21 följande:
    Prata med BVC för att se om ni bör tidigarelägga någon av vaccinationerna.
    Det ska jag, jag ringer på Måndag och frågar. TACK för svar
  • zest

Härligt!! Fungerola är super!!! Ja vissa saker tjänar man på att köpa här och ta med sig hem ;) Alltid kul att gå på mercadonan och jämföra priserna, när våra svensk släktingar är nere brukar de bla köpa med ost och korv till Sverige.

Ha en trevlig semester.

Svar på tråden Spanien med 4-månaders!