• Anonym (MinDröm)

Ge mig ALLA dina tips!

Nu har vi försökt i nästan 2 år, ett lyckat försök som slutade i tidigt MF för ett år sedan. 
    Spermaprov är taget, inget att anmärka på. Jag har ätit pergotime i 3 månader, har nu en paus.

Ge mig ALLA dina tips för att öka chanserna, snälla!

Folsyra, träning, ställningar, andra medel? 
    När anses man som överviktig?
    Jag är 164cm och väger ca 70kg, jag är inte "fet" men lite mullig och har ganska kraftig benstomme.. 
    Kan detta spela roll?? 

Tips och trix, snälla tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-18 13:33
    Detta HAR vi gjort:
    Haft sex varannan dag, var 3e, var 4e, var 5e, lite när som helst utan att räkna dagar, varje dag, bara vid beräknad ÄL.
    Pergotime
    Folsyra
    Ligga högt med baken

• Svar på tråden Ge mig ALLA dina tips!
  • Petrellie

Jag har en kompis som ganska långt in i deras försök fick höra att glidmedel kunde vara försvårande, även sådana som inte innehåller spermiedödande medel. De slutade med det och blev gravida en månad senare.

• Anonym

Ha inte sex varje dag, utan bara varannan...

• Anonym (MinDröm)
    Petrellie skrev 2012-04-18 13:22:35 följande:
    Jag har en kompis som ganska långt in i deras försök fick höra att glidmedel kunde vara försvårande, även sådana som inte innehåller spermiedödande medel. De slutade med det och blev gravida en månad senare.
    Glidmedel används inte ändå, men tack för infon :) Har nämligen tänkt tanken på att använda det flera gånger.
  • StarStruck

ät apiforce, ha sex varannan dag, när han har kommit så ligg högt med rumpan, det funkade för oss.

• Anonym (MinDröm)
    Anonym skrev 2012-04-18 13:28:02 följande:

Ha inte sex varje dag, utan bara varannan...

Vi har provat varannan, var tredje, var fjärde, var femte, en gång i veckan, varje dag, när som helst..
    Bara vid beräknad ÄL osv.. 
  • Anonym (MinDröm)
    StarStruck skrev 2012-04-18 13:29:54 följande:

ät apiforce, ha sex varannan dag, när han har kommit så ligg högt med rumpan, det funkade för oss.

Vad är apiforce?
  • StarStruck
    Anonym (MinDröm) skrev 2012-04-18 13:30:32 följande:
    Vad är apiforce?
    Bidrottninggelé, läs om den på nätet :)
    Finns barnmorskor som rekommenderar det till dom som har svårt att bli gravida.
  • Anonym

Försök att inte tänka så mycket på det! Slappna av... :)

(Lättare sagt än gjort) 

• Anonym (MinDröm)
    StarStruck skrev 2012-04-18 13:32:00 följande:
    Bidrottninggelé, läs om den på nätet :)
    Finns barnmorskor som rekommenderar det till dom som har svårt att bli gravida.
    Aha! Det ska jag kolla upp. Tack
  • Anonym (MinDröm)

Bisolvon och metformin då? Någon som vet något om detta?
    Kan man kombinera alla "kurer"? Erfarenheter? 

Svar på tråden Ge mig ALLA dina tips!