• Unitard

Är det okej att lägga ut en bild sitt barn där könsorganet syns?

Tycker du att det är okej att lägga ut en bild på sitt 2 år gamla barn där könsorganet syns?

Bilden läggs ut på Facebook och är publik, alltså vem som helst kan se den, även folk du inte känner.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-18 13:28
    Lägga ut en bild PÅ sitt barn ska det stå.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att lägga ut en bild sitt barn där könsorganet syns?
  • Khaleesi

Nej. Sånt tycker jag är helt OK för familjealbumet, men mycket onödigt att lägga ut på nätet. Snart är tvååringen tolv, och då är det kanske känsligt.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Elle84

Nej jag skulle aldrig göra de. Jag har inte alls lagt ut bilder på min son på nätet.

• CeeJay

Nej, naturligtvis är det inte ok. Jag försöker ju lära min barn att deras könsorgan är deras "privatsak" och även om man inte ska skämmas för sitt könsorgan är det ingenting man ska visa för andra "hur som helst". Skulle aldrig kunna tänka mig att kränka mina barn genom att lägga ut nakenbilder där hela kroppen syns.

• CeeJay
    CeeJay skrev 2012-04-18 14:15:05 följande:
    Nej, naturligtvis är det inte ok. Jag försöker ju lära min barn att deras könsorgan är deras "privatsak" och även om man inte ska skämmas för sitt könsorgan är det ingenting man ska visa för andra "hur som helst". Skulle aldrig kunna tänka mig att kränka mina barn genom att lägga ut nakenbilder där hela kroppen syns.

Alltså jag menar att bilder med tex baddräkt eller där tex lite av magen syns känns ok (om jag nu känner att jag måste lägga ut fotot). Barnet kan vara naket i stunden då fotot togs men aldrig att jag lägger ut sånt utan att i så fall "ta bort" kroppen och bara visa huvudet (om jag nu måste lägga ut just DET fotot )
  • Khaleesi

Men å andra sidan - tänk barnen som spelade Madicken, Ronja, Birk, Lisabet mfl. Där snackar vi inte Facebook och några få bekanta som sett bilderna, utan praktiskt taget hela svenska folket...

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • cocos87
    Khaleesi skrev 2012-04-18 14:20:14 följande:
    Men å andra sidan - tänk barnen som spelade Madicken, Ronja, Birk, Lisabet mfl. Där snackar vi inte Facebook och några få bekanta som sett bilderna, utan praktiskt taget hela svenska folket...
    Ja, vår värld har förändrats en hel del på ganska kort tid.. Det skulle ju inte gå att göra filmer som de du nämner i dagens sverige!
  • tamate

det går inte skydda sig mot pedofiler och andra med skumma tankar så på den punkten bryr jag mig inte. men könsorgan tycker jag inte man lägger ut på nätet varken vuxen el barn. sedan bröst bryr jag mig inte. samtidigt tycker jag att kroppen är vacker och ser inte något sexuellt i en kropp. jag ser sexuellt i handlingar och rörelser så det är inte därför jag tycker man ska dölja könsorganen utan för dom är mer privat.

håller med om att världen har förändrats, många filmer från för där folk och barn springer runt naken och man brydde sig inte men helt plötsligt numera ser folk sexuellt på allting och är det sexuellt så är det fy fy. fastän sexindustrin är större nu än nånsin. snedvridet allt. 

• Selfish Geene

Ja, det är OK, jag har gjort det själv.

En 2-årings snopp eller snippa är inte mer sexuella än hens bröst. och jag tror inte att särskilt många 12-åringar skäms över att se bebisar nakna, inte ens om bebisen är hen själv för10 år sedan

• Rosie Jay

Nej, inte på internet. 

Att ha bilder på nakna barn i fotoalbumet hemma är inget fel. Då kan man kontrollera vilka som ser bilderna, om bilderna försvinner vet man vart bilderna tagit vägen och bilderna förblir privata. 

Mamma, Singel och Sambo
Svar på tråden Är det okej att lägga ut en bild sitt barn där könsorganet syns?