mrsStatham skrev 2012-04-18 14:10:32 följande:
Om man utgår från ditt BMI och att du är en kvinna på 25 år är ditt kroppsfett 31%,
Vilket är 1% över det normala, du ligger alltså under intervallet på gränsen till övervikt.
Vad som är normalt beror ju på.
Räknar man på genomsnittsvikten här på FL är du praktiskt taget lika smal som någon som levt i ett fångläger i Polen i 4 år.
jag är en kvinna på 25 år som fött två barn, senaste var för ett år sen. så jag har ju pingat upp och ner i vikt med graviditeterna. men innan den senaste graviditeten vägde jag 50kg kände mig nöjd. men då sa alla jag var för smal?
så nu ett år efter förlossning och avslutad amning osv, hade jag tänkt börja ta tag i vikten igen om det är nödvändigt.
Anonym skrev 2012-04-18 14:08:34 följande:
Jag är ganska mycket mindre än dig förutom på längden, väger samma men är 178 cm lång. Jag tycker dock att det är ett otroligt konstigt förhållningssätt att du vill gå ned i vikt för att BMI-skalan menar att du är överviktig. Det vet du väl själv om du är överviktigt eller inte? Det syns ju? Stor pluffsig mage brukar vara en bra indikator på övervikt du bör bli av med.
Jag är på skalan underviktigt, men i verkliga livet är jag inte det.
nja stor plufsig mage har jag inte vad jag vet. men känner mig "rund"..