Finns det ingen sulky som klarar mer än 15 kg??
på alla (med vettigt pris) jag hittar har maxlast 15 kg! min 11 månaders väger 12,5kg nu... känns ju inte som så stor idé att köpa en sulky då!?
på alla (med vettigt pris) jag hittar har maxlast 15 kg! min 11 månaders väger 12,5kg nu... känns ju inte som så stor idé att köpa en sulky då!?
Har du kollat McLaren, kan inte tänka mig att maxvikten på dem är 15kg. Tror min snart 3 åring väger 14kg men det känns som att den skulle kunna ta mkt mer och då har vi en av de billigare modellerna. Quest
Babyjogger City Mini tar 22 kg, har jag för mig... Över 20 var det i alla fall.
Vet inte vilken sorts sulky du är ute efter (för resa eller hemma) men vi har Emmaljunga Scooter och Carena Easy. Första använder vi hemma och den andra när vi reser. Vet inte rekommenderad vikt men de har båda använts till vår son på över 20kg utan problem.
(Carena rekommenderas upp till 3 år men jag vet inte vikten)
Carena easy är 15 kg, har den själv. Sen får du tänka på att barnen inte ökar i vikt lika snabbt ju äldre de blir så behöver du en sulky köp en.
I Sverige behöver de inte vara godkända för mer än 15kg - så på vissa vagnar kan det vara 15kg enl den svenska generalagenten men på levernatörens (utländska) hemsida kan det stå en annan vikt. Minns inte nu men det var så på flera jag kikade på när det gäller vanliga vagnar
Baby jogger City mini är grymt bra och rymmer stora barn, nackdelen är att barnen bara kan vara framåtvänt.
Baby jogger city mini! 22 kg maxvikt. Riktigt bra på många sätt.
Baby jogger city mini GT har en maxvikt på 30kg. Dessutom har den en del andra nya funktioner jämfört med baby jogger city mini. Superbra vagn!
När vi köpte vår sulky på babyland ställde jag samma fråga och säljaren sa att alla vagnarna klarar betydligt mer än 15 kg men att tillverkarna bestämmer 15 kg för att de ska ha ryggen fri om det skulle hända något, och det som ev händer med för tunga barn är att vagnen kan vika sig eller böja sig något. Köper man en stadig vagn är det förmodligen inga problem även om barnet väger upp mot 20 kg.