• WickedyWitch

Min 3-månaders vill inte äta efter vaccinering..?

Idag vaccinerades min son på 3 månader. Han är ledsen och verkar ha ont i låren där han blev stucken och är väldigt ledsen. Det hjälper att vyssja och så, och har gett honom en alvedon supp, men han tvärvägrar att äta.
    När jag lägger honom vid bröstet så gallskriker han och vill inte ta tag, och de få gånger han tagit bröstet så äter han kanske i HÖGST 1-2min innan han somnar..

Nu har han alltså bara ätit lite sedan i morse. någon annan som varit med om samma sak? Några tips? Känner mig helt hjälplös när han inte vill äta och somnar ifrån. 

• Svar på tråden Min 3-månaders vill inte äta efter vaccinering..?
  • Catharina 602

Hej! 
    Min 3 månaders dotter vaccinerades idag och ja känner igen precis det du skriver...

Hur gick det för er tillslut?

MVH/Catta     

• lemaman

Samma sak här. Han brukar äta med god aptit från bröstet men nu vill han absolut inte ta det. Det är 4 timmar sedan han fick sprutorna i låten. Det enda som funkar är napp (som han tidigare varit ganska ointresserad av). Känns inte bra att han inte vill äta, det har gått fem timmar sedan han åt sist så han borde vara hungrig. Är rädd att det är för att jag försökte trösta honom med bröstet direkt efter sprutorna. Han har ingen feber men verkar trött.

• sofin526

Min lilla tjej är 3,5 månader nu och vaccinerades för drygt två veckor sedan. Hon skrek väldigt mycket och ville inte äta från bröstet. Vi upptäckte att hon hade ont när jag la henne i knät för det blir tryck på benen när de ligger i knät och ammar.

Jag testade då att pumpa ut lite mjölk och gav via nappflaska med henne liggandes i sängen. Jag höll alltså inte i henne. På så vis kunde hon äta utan att få ont av att ligga i min famn.

Om bebisen tar flaska kan det ju vara ett alternativ. Liggamning kanske fungerar annars, om man rör bebisen så lite som möjligt över stället där den har ont.

Svar på tråden Min 3-månaders vill inte äta efter vaccinering..?