• Anonym (orolig)

familjerätten

är det sant att familjerätten har värsta förhöret med en under en faderskapsutredning?

jag VET att pappan är pappan men han tror jag varit otrogen

vet inte om jag skulle klara av ett sånt förhör       

• Svar på tråden familjerätten
  • Anonym (Mamma)

Jag har ett barn som föddes mars 2011. Pappan ville inte ha kontakt med mig och familjerätten var till väldigt stor hjälp att styra upp en faderskapsutredning. 

Jag var jättenervös inför detta men det visade sig att det inte var någon fara.

De frågar dig:

Vikt  på bebisen  (på så vis kan man räkna ut kring vilken tid barnet blev till.)

Senaste mens

Hur många du har legat med under den tiden då barnet blev till.

Sen lämnar du ALLT du har på mannen som du vet är pappa.

Han kallas senare till att svara på frågor. Är det så att han inte tror det är han, får det stå för honom. Han kan erbjudas ett DNA test och vill han bara strula; kommer han tvingas i domstol att lämna ett.

Så ditt ansvar slutar när du har varit ärlig och uppgett rätt man som pappa! :)

LYCKA TILL!!               

• Anonym (orolig)
    Anonym (Mamma) skrev 2012-04-18 21:00:43 följande:
    Jag har ett barn som föddes mars 2011. Pappan ville inte ha kontakt med mig och familjerätten var till väldigt stor hjälp att styra upp en faderskapsutredning. 

Jag var jättenervös inför detta men det visade sig att det inte var någon fara.

De frågar dig:

Vikt  på bebisen  (på så vis kan man räkna ut kring vilken tid barnet blev till.)

Senaste mens

Hur många du har legat med under den tiden då barnet blev till.

Sen lämnar du ALLT du har på mannen som du vet är pappa.

Han kallas senare till att svara på frågor. Är det så att han inte tror det är han, får det stå för honom. Han kan erbjudas ett DNA test och vill han bara strula; kommer han tvingas i domstol att lämna ett.

Så ditt ansvar slutar när du har varit ärlig och uppgett rätt man som pappa! :)

LYCKA TILL!!               

om det blir något så kommer det bli efter barnet fötts... så hur kan dem då kolla vikten?
    jag har ett ungefärligt datum när jag hafr äl och då var jag med pappan båda dagarna

hade en mensapp men den försvann när mobilen gick sönder så svårt att veta hur ofta man hade sex... vi bor inte ihop men brukar ha sex varje gång han är hos mej

så om det inte finns anledning för dna test så gör dem inget? eller hur funkar det?
    alla säger liksom olika (den bm jag pratade med innan idag iallafall)        
  • Cecese

Dom gör dna test om pappan av nån anledning inte skriver på pappren eller om det finns flera kandidater så att man inte kan veta vem som är pappan.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (orolig) skrev 2012-04-18 21:59:07 följande:

om det blir något så kommer det bli efter barnet fötts... så hur kan dem då kolla vikten?
    jag har ett ungefärligt datum när jag hafr äl och då var jag med pappan båda dagarna

hade en mensapp men den försvann när mobilen gick sönder så svårt att veta hur ofta man hade sex... vi bor inte ihop men brukar ha sex varje gång han är hos mej

så om det inte finns anledning för dna test så gör dem inget? eller hur funkar det?
    alla säger liksom olika (den bm jag pratade med innan idag iallafall)        
    bebisens vikt får du ju reda på så snart bebisen är född. Men det är under en rätt lång tid har jag för mig befruktningen kunde ägt rum. Så om det varit fler då, MÅSTE du uppge de andra.

På mödravården brukar senaste mens stå i journalen. 

DNA-test kan pappa kräva om han är osäker. Vill han inte ens veta av att det är han, fastän du uppger det, kan han bli tvingad till det. Så den du uppger kommer alltid utredas. Det kommer man inte undan.  
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Mamma) skrev 2012-04-19 10:41:36 följande:
    bebisens vikt får du ju reda på så snart bebisen är född. Men det är under en rätt lång tid har jag för mig befruktningen kunde ägt rum. Så om det varit fler då, MÅSTE du uppge de andra.

På mödravården brukar senaste mens stå i journalen. 

DNA-test kan pappa kräva om han är osäker. Vill han inte ens veta av att det är han, fastän du uppger det, kan han bli tvingad till det. Så den du uppger kommer alltid utredas. Det kommer man inte undan.  

okey :)
Svar på tråden familjerätten