Patzie skrev 2012-04-22 20:31:35 följande:
Det ligger lite objekt ute i Brämhult. Hur är det området? Jag är trebarnsmor. Jag har en pojke som ska börja 0 så jag vill gärna att vi kommer upp innan hösten. En fyraåring som driver mig till vansinne och en liten dotter på tre månader. Vi var uppe en sväng i fredags. tittade på ett hus i Kinna. Fick lite ångest av byn lite för liten. Var i Borås och hittade ut till Särö men inte riktigt ett hus efter våra behov.
Jag har hela mitt kontaktnät alla mina kompisar i skåne. Känns jättejobbigt att flytta. Hur lär jag känna nya? Underbart att det finns krogar men vem ska jag gå ut med? Vi har inget kontaktnät där uppe så det blir att gå ut med vänner och den ene stanna hemma och passa barnen. Fast det är inte så farligt. Men hur är det med träning? Inte för fancy men utbud av aerobic, zumba osv med många pass. Vad tycker ni är bra?
Brämhult är fint område.
Kinna är väl ingen höjdare, mysigt om man gillar litet, men de är ganska dött.
Borås finn mycket möjlighet till träning Onyx (finns på två ställen), Sportlife, Friskis med flera...
Hur man träffar nya människor är väl mest med att umgås med sånna som har samma intressn.