• Patzie

Borås hjälp mig

Vi ska flytta till Borås då min man fått jobb där. Vi vet ingenting alls om staden eller någonting i dess närhet. Jag har typ varit i Göteborg på Lisseberg. Hjälp mig. Vad bör jag veta? Vad finns det i denna staden? snälla snälla jag har lite smått panik.

• Svar på tråden Borås hjälp mig
  • Lena

Det är en medelstor svensk stad med fokus på tyg och regn. Har sjukhus, högskola osv

• emmak

I Borås upplever man ofta alla 4 årstider på en dag! :)

• guinevere

I Borås har folk företräde när de kör in i en rondell, oavsett vad skyltarna säger.

• Hallonet87

Mycket trevlig stad med många mysiga fik och affärer. Högskola, sjukhus, djurpark, badhus, bra tåg och bussförbibdelse till Gbg. Regnar inte mer här än i någon annan stad. Många mysiga sjöar och stränder att bada i på sommaren. Gina tricots huvudkontor finns här hihi :) så ofta kläder säljs ut för inköospris. Sommartorsdagar i Borås - artister komner till stora torget. I år är Det bl.a. Loreen, danny, ... Jag tycker Borås är en trevlig stad

• fjonkelina

Borås har mycket att erbjuda för att vara en mindre stad. Underbara parker med jättefina stora lekplatser och djur överallt känns det som. Centrum är hur mysigt som helst med smågator fulla av boutiquer,fik m.m. På stora gågatan finns de flesta stora kedjorna och sen finns ju alltid Knalleland:) Mitt favoritshoppingcentrum med verkligen allt.

Lätt att lära sig att hitta i,både med bil eller till cykel. Det finns även ett hyfsat krogutbud om det intresserar er.
    Har 2 restauranger i minnet som var jättebra, Chez Ami och Oliven.

Var ska ni bo?

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.....................................
  • JennieLind

Man ser många små fjortisar med tonvis av brunkräm, och blonderat håt. Vi kalalr det "boråsstilen" Ganska snobbig stad skulle jag säga, iallafall tror dem det. 

• fjonkelina
    JennieLind skrev 2012-04-19 18:05:10 följande:
    Man ser många små fjortisar med tonvis av brunkräm, och blonderat håt. Vi kalalr det "boråsstilen" Ganska snobbig stad skulle jag säga, iallafall tror dem det. 
    Den finns lika mycket i Mölndal och Varberg ju så det är inte bara Borås som har fjortisar. Synd att du uppfattar det som en snobbig stad,det har jag aldrig gjort och jag e otroligt bonnig:)
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.....................................
  • Hallonet87

Snobbig stad? Ne det skulle jag inte säga. Men modemedvetna är många och intresse för mode.

• fru sjunfors

Jag älskar Borås det är nog bara i tonårsåldern man längtade bort. "Storstadens utbud och småstadens närhet" stämmer nog ganska bra

• iaseia

Borås är underbart, svårt att säga något, det är bättre du frågar om saker du undrar, vad är du intresserad av ?
    Har du barn?. i vilket område ska ni flytta? osv..

• Patzie

Det ligger lite objekt ute i Brämhult. Hur är det området? Jag är trebarnsmor. Jag har en pojke som ska börja 0 så jag vill gärna att vi kommer upp innan hösten. En fyraåring som driver mig till vansinne och en liten dotter på tre månader. Vi var uppe en sväng i fredags. tittade på ett hus i Kinna. Fick lite ångest av byn lite för liten. Var i Borås och hittade ut till Särö men inte riktigt ett hus efter våra behov.

Jag har hela mitt kontaktnät alla mina kompisar i skåne. Känns jättejobbigt att flytta. Hur lär jag känna nya? Underbart att det finns krogar men vem ska jag gå ut med? Vi har inget kontaktnät där uppe så det blir att gå ut med vänner och den ene stanna hemma och passa barnen. Fast det är inte så farligt. Men hur är det med träning? Inte för fancy men utbud av aerobic, zumba osv med många pass. Vad tycker ni är bra?

• iaseia
    Patzie skrev 2012-04-22 20:31:35 följande:
    Det ligger lite objekt ute i Brämhult. Hur är det området? Jag är trebarnsmor. Jag har en pojke som ska börja 0 så jag vill gärna att vi kommer upp innan hösten. En fyraåring som driver mig till vansinne och en liten dotter på tre månader. Vi var uppe en sväng i fredags. tittade på ett hus i Kinna. Fick lite ångest av byn lite för liten. Var i Borås och hittade ut till Särö men inte riktigt ett hus efter våra behov.

Jag har hela mitt kontaktnät alla mina kompisar i skåne. Känns jättejobbigt att flytta. Hur lär jag känna nya? Underbart att det finns krogar men vem ska jag gå ut med? Vi har inget kontaktnät där uppe så det blir att gå ut med vänner och den ene stanna hemma och passa barnen. Fast det är inte så farligt. Men hur är det med träning? Inte för fancy men utbud av aerobic, zumba osv med många pass. Vad tycker ni är bra?
    Brämhult är fint område.
    Kinna är väl ingen höjdare, mysigt om man gillar litet, men de är ganska dött.
    Borås finn mycket möjlighet till träning Onyx (finns på två ställen), Sportlife, Friskis med flera...
    Hur man träffar nya människor är väl mest med att umgås med sånna som har samma intressn.
  • liber79

Flytta till sjömarken vet ja! Bor här o trivs fantastiskt bra. Nära till sjö och natur, lugnt område men nära till Borås. Fast ni kanske redan hittat ett hus?

• Patzie
    liber79 skrev 2012-06-08 23:43:11 följande:
    Flytta till sjömarken vet ja! Bor här o trivs fantastiskt bra. Nära till sjö och natur, lugnt område men nära till Borås. Fast ni kanske redan hittat ett hus?
    Vi kommer till Sandared får tillträde till huset den 1 okt :)
Svar på tråden Borås hjälp mig