• Falumamman

Vad är era mest värdelösa köpta bebisgrej respektive bästa?

Hej!

När man är gravid för första gången är det väldigt lätt att gå på att man behöver precis ALLT som babyproffsen bara har att erbjuda. Vid andra barnet är det lättare att sålla

Så, vad är era botten napp??

Mina är:

Badbalja
    Badtermometer
    Blöjhink
    Babyborste

De bästa är:

Babysittern
    Babybjörn
    Barnvagn
    Babygym

Dela med er

• Svar på tråden Vad är era mest värdelösa köpta bebisgrej respektive bästa?
  • fågelungarna

Bästa: ergonomisk bärsele. Vet inte hur jag hade klarat tillvaron utan den (och sjal i början).
    Sämsta: skötbordsställning att sätta på badkaret. Alldeles för högt för mig, klumpigt, i vägen. Skötbädden på golvet funkar hur bra som helst.

• Biinzan
    Botten-napp:

Blöjhink 
    Hoppgunga
    Bärsele
    Dregel-lapp

Bästa:

Babysitter
    Barnvagn
    Pappers-tvättlappar
    Badbalja 
    Våtservetter
    Haklappar
    Emilia, 11-04-13 <3
  • Natulcien

Vi köpte inte så himla mycket. Hade turen att få ta över en hel del av min syster och en kompis till min sambo...men visst...vissa saker kunde man ha klarat sig utan...

Värdelöst:

Spjälsäng
    Hoppgunga
    Bärsjal

Bäst:

Frottétrasor
    Manduca bärsele
    Babygym
    Barnvagn

• Mercurialis

Sämsta: Utan tvekan parasollet till barnvagnen tätt följt av hoppgungan.

Bästa: Barnvagn, spjälsäng, babysitter, skötbord etc etc

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Falumamman
    fågelungarna skrev 2012-04-18 20:21:01 följande:
    Bästa: ergonomisk bärsele. Vet inte hur jag hade klarat tillvaron utan den (och sjal i början).
    Sämsta: skötbordsställning att sätta på badkaret. Alldeles för högt för mig, klumpigt, i vägen. Skötbädden på golvet funkar hur bra som helst.
    Där kom jag på en till sak. Skötbord. Alldeles för högt och klumpigt.

Jag bytte på sängen, soffan och golvet. Funkade hur bra som helt, och mindre fallrisk
  • Joboli
    Bästa:
    Örontermometer
    Ammningskudde (användes flitigt, även av min man när barnet inte ammades, utan som stöd).
    Högt och stadigt skötbord 
    Spjälsäng med avtagbar långsida 

Sämsta:  
    Babysitter ( dottern ville aldrig sitta i den, hade babygym. kanske bra om man har flera barn?)
    Nässug
    För mycket kläder och sängkläder
    Nagelsax
    Blöjhink med insatspåsar      

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Veritaslux

Sämsta:
    Bärsjal i trikå (varken dottern eller jag trivdes med den men vet att den kan vara kanon för andra)
    Ringsjal (obekväm, krånglig...)
    Bumbon (tyckte den var toppen i typ tre dar, sedan försökte dottern klättra ur den)
    "Luktfri" blöjhink. Inte ett dugg luktfri när blöjorna börjar fyllas med riktigt bajs om du frågar mig.

Bästa
    Ergobaby bärsele
    Babysittern
    Barnvagnen Brio Go
    Portabel skötbädd i stället för särskild skötväska (har en Timbuktu messenger väska sedan innan)
    Hakklappar
    Skötbordet som är uppfällbart över badkaret (fram tills nu när dottern vägrar ligga still längre)
    Frottetrasor jag sydde själv (sicksackade runt kanterna på slitna gamla handdukar jag klippte isär)

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Höghus

Bästa: amningskudde, bärsele, Bugaboo Cam, mjuka omlottbodies och byxor utan fot till bebis. Sämsta: Spjälsäng, badbalja och hoppgunga

• Veritaslux

Ja! Lägger till amningskudden! Men ingen kudde är nog utan jag måste bulla upp med en tjock soffkudde också! Håller med föregående talare om att kudden är bra stöd, inte bara vid amning, i början när bebisen mest ligger och sover och kan sova i famnen medan armarna får vila. 

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • KMJ

Bästa:

Babysitter (babybjörn) absolut oumbärligt för min del, släpade med mej det när vi var ute och reste till och med
    Bärsjal 
    Örontermometer
    Omlottbodysar
    Babygym 
    Barnvagnen

Sämsta och onödiga köp:

Hoppgunga
    Kan inte komma på så mycket annat onödigt förutom en del för obekväma kläder för bebisen. 

Svar på tråden Vad är era mest värdelösa köpta bebisgrej respektive bästa?