• Maria b

Arga snickaren

Kollar just nu på Arga snickaren.familjen i detta avsnitt 3 säsong 7 borde mannen där skämmas.Låter dyrbara verktyg ligga ute i regnet.Anders hittade moraknivar och sågar ute och familjen har barn som springer runt ute.Det är risk att dom kan skada sej,men inte tänker dom på det.Hur många startar ett projekt ang hus och sen inte fullföljer det?Då har man tagit vatten över huvudet.Mannen renoverar ett rum till 15 åring flicka men sätter in blött träplankor i taket,allt är fuktigt.Han började renovera huset 96.

Jag säger som Arga snickaren "VARFÖR,VARFÖR"

• Svar på tråden Arga snickaren
  • Mynta

Troligen för att han är sjuk och inte mår bra alls. Ingen ursäkt egentligen, men depression kan göra mycket med människor.

• Mynta

Eller Tika-Mika och Leif....

• Maria b
    Mynta skrev 2012-04-18 20:51:46 följande:
    Eller Tika-Mika och Leif....
    Jo det avsnittet såg jag,höll på att dunsa i tak och golv.Han borde gå till läkare och få en hård dom om han inte sluta röka och öka i vikt.Jo depression kan orsaka många fall.men bättre att göra klart saker och ting än att bara göra halvdant.Men att lämna massa verktyg ute så när man har barn är farligt.Men inget förvånar mej längre när det gäller dessa folk som kastar sej med buller och bång in i att köpa hus och sen renoverar,men sen kommer smällen därefter kommer Arga snickaren.
  • mrsStatham
    Maria b skrev 2012-04-18 21:05:07 följande:
    Jo det avsnittet såg jag,höll på att dunsa i tak och golv.Han borde gå till läkare och få en hård dom om han inte sluta röka och öka i vikt.Jo depression kan orsaka många fall.men bättre att göra klart saker och ting än att bara göra halvdant.Men att lämna massa verktyg ute så när man har barn är farligt.Men inget förvånar mej längre när det gäller dessa folk som kastar sej med buller och bång in i att köpa hus och sen renoverar,men sen kommer smällen därefter kommer Arga snickaren.
    Har du själv byggt eller totalrenoverat om ett hus?
    Bara två saker är oändliga
  • Maria b

Nej det har jag alldrig gjort och komemr aldrig att göra heller,vet att jag skulle inte klara det och heller inte fullfölja det,så med andra ord jag har hjärna att tänka med.

Skall egentligen inte klanka ner på dessa män,de gör säkert sitt bästa och en olycka kan komma när som helst.Man känner väl sej överflödig och lycklig då man står där med sitt projekt och verkligen vill göra det,men man måste ha erfarenhet och hjärnan med sej.

• Pallas

Det är nog folk som är födda efter 1980 som inte vuxit upp med sågar och moraknivar. Det är knappast det största problemet att det ligger verktyg framme...

• J a d e d

Nån som vill berätta vad som hände sen i kvällens avsnitt? Jag är för lat för att kolla på kanal5.se. Solig

Jeddan
  • Mynta

Och du menar att Magnus i kvällens program (till exempel) inte har hjärna och därför sitter i den här situationen..? Du känns lite naiv och blåögd må jag säga.

• Maria b
    Mynta skrev 2012-04-18 22:36:07 följande:
    Och du menar att Magnus i kvällens program (till exempel) inte har hjärna och därför sitter i den här situationen..? Du känns lite naiv och blåögd må jag säga.
    Som jag skrev man är överflödig och lycklig när man står där med sitt projekt.Men sen sjunker allt och hjärnan vill inte hänga med,då tappar man allt och blir så som Magnus.Slänger dyrbara verktyg på tomten och bryr sej inte om barnen tar tag i det och kan skada sej.Just där borde nån ha reagerat,för inte vill en man kasta sina dyrbara verktyg hur som helst.
    Modet kan sjunka för vem som helst,men man måste fatta vad man ger sej in på,planera långt innan.Man bara kastar sej inte in huller och bång,magnus har haft på sej att renovera sen 1996,herre gud!
Svar på tråden Arga snickaren