Flyttar till 20-talshus på 700 kvm - hjälp mig inreda!
Ja, det är stort, men vi är sex i familjen och huset har fem sovrum totalt, så det passar oss perfekt. Alla rum är stooora. Huset har hög takhöjd och fiskbensparkett i (nästan) alla rum.
Jag gillar inte vitt. Jag önskar måla dörrfoder, fönsterfoder, golvlister och taklister i nån annan färg. Om jag inte väljer grått - vilken annan färg kan man välja?? Och hur tokigt blir det till vitmålade fönster (gamla spröjsade i tvåglas)? Huset har i två stora hallar vitputsade väggar och träfärgade (mörkt, troligen ek) dörrfoder, lister och dörrar. Ser lite spanskt ut. Ska jag välja att måla väggarna i en annan färg eller låta det vara vitt?
Vi har nu flera möbler i björk här hemma: matsalsbord (Ikeas Norden) , avlastningsbord (oxå Ikeas Norden), hyllor ... och lite till. De passar väl inte till fiskbensparkett, tänker jag. Eller? Jag ser mig nu om efter ett tungt, stort matsalsbord på Blocket. Minst tre meter långt. Svårt att hitta! Ska man kanske sätta samman två rektangulära bord, så ryms vi och några gäster. Har nån tips på en sådan lösning?
Var hittar man stooora, varma, sköna och inte svindyra mattor?? Typ 4x3 meter!
Ge mig gärna länkar på fina robusta kök (som inte ser ut som obduktionssalar) och länkar på färgstarka hem där vitt är bannlyst.
Tack!