• Anonym (sommarblomma)

Nu går jag under

Har försökt att få barn i över 2 år och vi står i kö för utredning(allt tar sån himla tid)
    För en vecka sen berättade min bästa kompis att hon väntar barn, och jag blev så chockad så jag började gråta. Hon trodde jag grät för jag var glad för hennes skull men de kändes mer att hon stack en kniv i mig..

Hon och hennes man har haft väldigt upp och ned förhållande och varit påväg till skiljas ett par gånger.
    Sättet hon sa det på, gjorde mig mest ledsen sen hon tog ingen hänsyn till mig alls, självklart får hon vara glad men behöver inte gnugga det i ansiktet på mig. Nu skickar hon massa sms och vill att jag ska följa med ut på bebis-shopping och det är jag inte alls sugen på.

Behöver lite stöttning tack. Gråter

• Svar på tråden Nu går jag under
  • Eliasmamma

Det ska du inte alls behöva, säg som du känner till henne.
    Vet hon om era problem med att få barn?

Har varit i din sits förr, jag och exet kämpade i många år och fick upprepade missfall flera gånger medans vänner och syskon blev gravida med både 2:an och 3:an. Det sved.

Sen mötte jag en ny man och har nu en son på 6 mån och är gravid igen.

Ge inte upp hoppet, hoppas det tar sig för er snart 

• Anonym (sommarblomma)
    Eliasmamma skrev 2012-04-19 08:40:56 följande:
    Det ska du inte alls behöva, säg som du känner till henne.
    Vet hon om era problem med att få barn?

Har varit i din sits förr, jag och exet kämpade i många år och fick upprepade missfall flera gånger medans vänner och syskon blev gravida med både 2:an och 3:an. Det sved.

Sen mötte jag en ny man och har nu en son på 6 mån och är gravid igen.

Ge inte upp hoppet, hoppas det tar sig för er snart 
    Ja hon vet exakt vad vi går i genom.. Det är det som gör mig så ledsen att hon inte kan säga något i stil med.
    Vet hur svårt ni haft med skaffa barn och hela den biten och jag vill dej inte illa men vill berätta att jag är gravid och jag förstår om du inte vill prata om det, du får så fall säga till. Det hade varit fullt okej, och då hade jag kännt lite anorlunda.
  • Xantippa85

Vet hur det känns, vi har försökt i 6 år.. Alla tester är normala men ändå funkar de inte... Att inte din kompis förstår hur det känns för dig är väl för att hon aldrig behövt uppleva det... Prova prata med henne innan hon gör nått som skadar ert förhållande permanent.

• Anonym (sommarblomma)
    Xantippa85 skrev 2012-04-19 08:50:58 följande:
    Vet hur det känns, vi har försökt i 6 år.. Alla tester är normala men ändå funkar de inte... Att inte din kompis förstår hur det känns för dig är väl för att hon aldrig behövt uppleva det... Prova prata med henne innan hon gör nått som skadar ert förhållande permanent.
    Hur känner du, efter det gått så lång tid, gett upp eller har ni funderat på försöka få mer hjälp?
    Ja jag får försöka förklara för henne igen hur tufft det är. vill ju inte heller säga det på fel sätt hon är ju ändå så lycklig nu.
  • Pimpinellan

Att säga sanningen rakt upp och ner är bättre än att tiga och lida. Det tjänar ingen av er på i längden. Hoppas ni får tid snart för utredning!

• Anonym (Jess)

Det är en skitsvår situaton och finns inget rätt eller fel, men du är verkligen inte ensam.

Jag tror alla måste hitta sitt sätt att hantera det här med vänner som väntar barn. Mina vänner har alla fått barn medan vi fortfarande försöker och har ett gäng misslyckade IVF bakom oss. Det svider, och jag kan erkänna att jag drar ned kontakten ganska drastiskt när någon väntar barn - jag orkar helt enkelt inte med det.

Förklara det för henne om det behövs, eller vänta bara och se hur det känns om ett tag. Men tänk på att du inte måste umgås med henne. Du måste inte stötta henne hela tiden, det kan hon ha andra vänner till. Ibland måste man sätta sig själv först. 

• Anonym (Fult)

Vad i hela friden har hennes relationsstatus med saken att göra? Tycker du att du själv är mer lämpad eller? Jag förstår att det är känsligt och du har all rätt i världen att avstå bebisshopping men så otroligt fult att inte unna sin BÄSTA VÄN en graviditet utan istället skriva dåligt om hennes förhållande på nätet. Usch!

• Anonym (sommarblomma)
    Anonym (Fult) skrev 2012-05-07 20:35:04 följande:
    Vad i hela friden har hennes relationsstatus med saken att göra? Tycker du att du själv är mer lämpad eller? Jag förstår att det är känsligt och du har all rätt i världen att avstå bebisshopping men så otroligt fult att inte unna sin BÄSTA VÄN en graviditet utan istället skriva dåligt om hennes förhållande på nätet. Usch!
    Jag tycker man ska ha ett stabilt för hållande innan man försöker skaffa barn, hur kul är de växa upp så , ha 2 föräldrar som bråkar som de dödar varann.  Hon har sovit mer på min soffa än i sin egna säng den senaste tiden.............
  • Sandiieliie

Jag och min kille har försökt få barn över ett år och dom flesta av våra vänner har både ett och två barn .. nästan dagligen får jag frågan om jag vill följa med på baby-shopping, babyshowers, dop, kalas mm.

Det gör ont att se deras lycka och själv inte ens få ett +.

Värst är när dom gnuggar det i ansiktet på en med frågor som ' vill ni inte ha barn eller? '

I ditt fall tycker jag att din vän borde ha lite förståelse. Har ni kunnat prata om detta sen du fick veta?

Kämpa på och håll ut! Kram

• Anonym (Förstå)

Tycker också du ska berätta sanningen för din vän, är hon en riktig sådan så kommer hon förstå. Vet själv hur det känns, längtar också väldigt mycket.

Svar på tråden Nu går jag under