• Anonym

Ta ut silikonimplantat ur brösten?

Hellu

Jag är sugen på att bli av med mina sillisar. Bara ta ut silikonet alltså, inte byta ut eller lyfta eller nåt sånt..

Nån som vet vad tex Akademikliniken i Sthlm tar för pris för en sådan op?
    De har inte prisinfo på hemsidan längre..

Tack på förhand.

• Svar på tråden Ta ut silikonimplantat ur brösten?
  • straw2008

vänd dig dit du satte in dem, då kostar det kring 15-20 oo0

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym

Vad uppfriskande att höra vilken storlek kommer du då få när du tar ut dem? har funderat liiiite på att fixa silikon men vill nog inte..

• Anonym
    straw2008 skrev 2012-04-19 17:02:23 följande:
    vänd dig dit du satte in dem, då kostar det kring 15-20 oo0
    Kruxet är att den kliniken finns inte kvar längre...
    15-20.000 låter mycket, jag kollade på en annan Stockholmsklinik (en av de större, erkända) och de vill ha 5-6000 för enbart uttag av implantat.

Var i Sverige bor du? Jag är alltså bara intresserad av kliniker i Sthlm.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-19 17:15:23 följande:
    Vad uppfriskande att höra vilken storlek kommer du då få när du tar ut dem? har funderat liiiite på att fixa silikon men vill nog inte..
    Ingen aning. De kommer säkert bli gräsligt slappa och hängiga.
    Men jag bryr mig liksom inte om det längre.. Drömmer
  • Anonym

Gillar din inställning ja man kanske ska vara nöjd med sina slappa a-kupa bröst

• straw2008

Jag tar bort mina på lidingökliniken där jag gjort alla operationer. Det kostar 20000 för 2 narkoser samt ett nytt impl. Du MÅSTE ha narkos.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-19 19:24:04 följande:
    Gillar din inställning ja man kanske ska vara nöjd med sina slappa a-kupa bröst
    Hehe det ska man. Har man bara ett par friska bröst så skall man vara lycklig! Vet det låter sååå klyschigt, men jag tycker verkligen det.. Synd bara att jag inte tänkte riktigt så långt när jag var 19.. (det var då jag skaffade dem).

Jag känner nu att jag vill ha mina egna tutor. De som jag föddes med, de som jag matat barn med. Slappa och rynkiga utan implantaten - må så vara då.. (och då är jag ändå "bara" 26 år). Jag har dessutom själv en dotter nu, och vill verkligen ge henne budskapet att hon inte behöver ta till operationer av det yttre för att vara vacker. Jag ser redan nu hur intresserat hon betraktar mig när jag sminkar mig eller fixar håret, ordspråket "Barn gör inte som vi säger - de gör som vi gör" kom nog inte till för intet... Och om mamsen har plast i tuttarna så är jag lite oroad över att hon antagligen någonstans kommer att tro eller tycka att det behövs, oavsett vad jag säger.. :(
  • Anonym
    straw2008 skrev 2012-04-19 20:07:05 följande:
    Jag tar bort mina på lidingökliniken där jag gjort alla operationer. Det kostar 20000 för 2 narkoser samt ett nytt impl. Du MÅSTE ha narkos.
    Ja jo det begriper jag också att jag behöver..

Men 2 narkoser? Som sagt, jag vill bara ta bort implantaten - inte lägga in andra eller lyfta eller så..
    Då måtte det väl bli billigare än det du skriver ovan om 2 narkoser + nytt implantat?

Tack för att du svarar!
  • straw2008
    Anonym skrev 2012-04-19 20:26:54 följande:
    Hehe det ska man. Har man bara ett par friska bröst så skall man vara lycklig! Vet det låter sååå klyschigt, men jag tycker verkligen det.. Synd bara att jag inte tänkte riktigt så långt när jag var 19.. (det var då jag skaffade dem).Jag känner nu att jag vill ha mina egna tutor. De som jag föddes med, de som jag matat barn med. Slappa och rynkiga utan implantaten - må så vara då.. (och då är jag ändå "bara" 26 år). Jag har dessutom själv en dotter nu, och vill verkligen ge henne budskapet att hon inte behöver ta till operationer av det yttre för att vara vacker. Jag ser redan nu hur intresserat hon betraktar mig när jag sminkar mig eller fixar håret, ordspråket "Barn gör inte som vi säger - de gör som vi gör" kom nog inte till för intet... Och om mamsen har plast i tuttarna så är jag lite oroad över att hon antagligen någonstans kommer att tro eller tycka att det behövs, oavsett vad jag säger.. :(

Varför måste du berätta för din dotter att du har opererade bröst ?
  • straw2008
    Anonym skrev 2012-04-19 20:30:24 följande:
    Ja jo det begriper jag också att jag behöver..Men 2 narkoser? Som sagt, jag vill bara ta bort implantaten - inte lägga in andra eller lyfta eller så..Då måtte det väl bli billigare än det du skriver ovan om 2 narkoser + nytt implantat?Tack för att du svarar!

Ja absolut billigare !! Men detta är kliniken som opererade mig från början, o enligt de är detta redan billigt. Jag har tagit ut en, ska vänta 6 månader o sen i med en ny. Men ring lidingökliniken då ? 08 7676100 astrevliga :O)
  • Anonym
    straw2008 skrev 2012-04-20 11:00:00 följande:
    Varför måste du berätta för din dotter att du har opererade bröst ?
    När hon blir tillräckligt stor så tror jag att hon listar ut det själv. Det är väldigt uppenbart att jag har bröstimplantat, väger 48 kg och har kupstorlek FF. Ser inte riktigt ut som "de flesta" kvinnor, och det lär hon uppfatta i sinom tid.

För ett tag sen såg lillan en bild i en tidning på Heidi Montag i bikini, och sa glatt "-Titta, mammas tuttar!!"..
    Det säger en del.
  • Anonym
    straw2008 skrev 2012-04-20 11:01:45 följande:
    Ja absolut billigare !! Men detta är kliniken som opererade mig från början, o enligt de är detta redan billigt. Jag har tagit ut en, ska vänta 6 månader o sen i med en ny. Men ring lidingökliniken då ? 08 7676100 astrevliga :O)
    Tack, vad snäll du är!
  • straw2008
    Anonym skrev 2012-04-20 11:13:56 följande:
    När hon blir tillräckligt stor så tror jag att hon listar ut det själv. Det är väldigt uppenbart att jag har bröstimplantat, väger 48 kg och har kupstorlek FF. Ser inte riktigt ut som "de flesta" kvinnor, och det lär hon uppfatta i sinom tid.För ett tag sen såg lillan en bild i en tidning på Heidi Montag i bikini, och sa glatt "-Titta, mammas tuttar!!".. Det säger en del.

ha ha så säger mina barn oxå när de ser en tjej med "fina" (missförstå mig rätt) bröst. Men jag kommer knappast göra en stor grej över att jag opererat mig inför dom.
  • Utmedbrösten

Hej!

Jag är 26 år, skaffade mina implantat när jag var 20. Ångrade mig nästan direkt då jag tyckte de blev alldeles för stora för min kropp och jag har velat ta ut dem helt i flera år nu. Känner igen mig med tjejen som började denna tråd (förutom att jag inte är mamma - än). Hade små A och nu är de stora D/E.

Skulle vara kul att höra vad som hände med det här sedan? Har du tagit ut dem än? Hur blev det? Vart gick du och vad betalade du? 

:)

/Sofia

• Anonym (Hallongelé)

Här är en till som vill ta ut sina sillisar. Jag gjorde det för lite över 10 år sedan och nu efter 2 barn så blir jag lite äcklad av tanken på allt gift från implantatet jag kanske fått i mig och kanske fört över till mina barn. 

Ringde min klinik idag och dom skulle ha hutlösa 25 000 kr för att ta ut dom. Men dom är nog bland dom dyrare också...

Hur har det gått för er andra?

Svar på tråden Ta ut silikonimplantat ur brösten?