• Anonym (Varför?)

Kan man vara kär i en annan? När man har sambo

Ja som ruriken lyder, kan an vara kär i en annan men endå vara tillsammans med sin sambo? Jag har väll gott och tuttat  lite små kär i snubbe, han har tjej och barn. Han har inte gjort några tecken på att han är intresserad av mig! Men jag lixom tänker på honom massa, osv. Men är man otrogen om man är små kär i en annan? Jag har ju stadigt sällskap, hus och två barn själv! Vi har haft de lite struligt men försöker få de fungera.

Någon annan som varit kär i en annan så där hemligt trots sällskap?? 

• Svar på tråden Kan man vara kär i en annan? När man har sambo
  • Old but experienced

Visst kan man vara förtjust, småkär, betuttad in någon även om man har en partner.
    Det har hänt mig både en och två gånger.

Det jag lärt mig (av egna misstag) är att låta känslorna vara känslor och stanna vid tankar så undviker man att såra någon man har kär.

Allt gott!

• Anonym (oj)

Visst kan man det. Det har nog de flesta varit. Men det 'är inte bra för ditt förhållande att du tänker på honom så mycket..
    Otrogen o otrogen---
    Vad hade du sagt om det var din man som var så betuttad i en annan kvinna som du är denna mannen .. Är det ok för dig, då är du inte otrogen. men känner du, att det hade du då inte gillat då är du otrogen.. inte i handling utan i sinnet.

• Anonym (Varför?)

hmm jag kan inte sluta tänka på honom, jag blir helt till mig innombords när jag hör hans röst. Tror de var rösten som fick mig att falla för honom. Han har en så speciell röst så de finns inga ord på de!! Fasiken tänk om man var singel och han me. Suck de kommer ju aldrig bli något, men jag hoppas ju såklart att han en dag knackar på dörren och tar mig med storm. skulle nog inte kunna stå imot då!! hmm kan jag inte ha dessa känslor för min sambo istället??

• Anonym

Känner så väl igen mig i dig TS. Jag har en pojke som jag går och tänker på i princip hela tiden. Nu har ju jag sambo och barn, och han likaså.
    Önskar ibland att saker och ting vore annorlunda. För tillfället får jag avstå från att träffa honom, säkrast så för alla inblandade :)

• Anonym (Varför?)
    Anonym skrev 2012-04-25 17:56:11 följande:
    Känner så väl igen mig i dig TS. Jag har en pojke som jag går och tänker på i princip hela tiden. Nu har ju jag sambo och barn, och han likaså.
    Önskar ibland att saker och ting vore annorlunda. För tillfället får jag avstå från att träffa honom, säkrast så för alla inblandade :)

okie, ja man önskar de ibland! Men man mår ju rätt bra av att tänka på en person me:) De är ju inget olagligt lixom!
  • alice85

Jag brukar också få små crushes på killar och jag har sambo. Känslan brukar gå över efter ett tag, jag accepterar att den finns där men försöker att inte göda tankarna och gör absolut inget aktivt åt det. Då blir det vänskapskänslor, vilket det nog var från början också, ni vet när man träffar en ny vän så kan man bli glad och nästan lite nykär i den personen, och om den nya vännen är en kille så kan man förväxla det med kärlek (för mig då, som är tjej och hetero).

Svar på tråden Kan man vara kär i en annan? När man har sambo