• Lorelei

Att glömma p-piller. Undermedvetet eller omedvetet?" ;-)

Jag blir så sur på mig själv. För andra gången på två veckor har jag glömt mitt minpiller. Resultatet blir gummi på i en vecka Det är det tredje eller fjärde pillret jag har glömt sedan jag började med dem efter förlossningen. Antingen är jag bara irriterande dum och glömsk eller också så har sambon irriterande nog rätt och då är det mitt undermedvetna som spökar.

Jag KAN bara inte vara ensam!? Finns det fler därute som glömmer och irriterar sig på det?!

• Svar på tråden Att glömma p-piller. Undermedvetet eller omedvetet?" ;-)
  • snusfia

i början var jag oxå hopplös med dom där pillren. man har ju så mycket annat att tänka på men sen kom jag in i en rutin.

• Lorelei

När kommer den då?... Lillkillen är 8 1/2 mån så man tycker ju att rutinen borde ha satt sig...

• snusfia

ja då borde den ha kommit :)
    jag fick in rutinen att alltid borsta tänderna kl 22 och sen ta mitt piller

• Lorelei

jag ska ta mina 21 bara för att jag ibland redan sover vid 22 Men likafullt så ligger kartan där och skrattar åt mig på morgonen

• Annika tvåbarnsmor

Sätt larm på mobilen varje dag. Så gör min mamma! Hennes mobil larmar varje dag klockan 12.00

• Lorelei

Jag hade larm på mobilen men det stängde jag av eftersom jag blir tvungen att sänka volymen varje kväll för att inte väcka lillkillen.

Trodde att vi skulle vara fler med samma irriterande problem? *skrattar*

• Dramaonline

Jag glömde ofta pillerna, (och mådde dessutom dåligt av dem).
    För mig är det mycket bättre med ett preventivmedel som jag ska komma ihåg varje gång jag ska ha sex, än ett jag ska komma ihåg varje dag, oavsett var jag är och vad jag gör och om jag tänker på sex.

Så jag slutade! Och mår jättebra!

• millussen

Jag fick sluta med mina piller för jag kom aldrig ihåg dem...hormonerna blev liiiite svajiga...

Svar på tråden Att glömma p-piller. Undermedvetet eller omedvetet?" ;-)