Slut pga alkohol
Är så ledsen! Känns som om hjärtat ska gå i tusen bitar... :( Har precis gjort slut med min pojkvän pga hans drickande. Har anat att han dricker under en tid. Han har ett bra jobb (chefstjänst) och detta sköter han utmärkt. Hans drickande sköter han helt i sin ensamhet. Han sitter alltså ENSAM hemma och dricker sig packad.
Jag har naturligvis tagit upp detta med honom och sist det hände ställde jag ett ultimatum. En gång till så är det slut mellan oss. I lördags drack han i sin ensamhet igen... Han var så full så han minns inte vem han pratat med eller vad han sagt... Dagen efter kom alla ursäkter: han hade inte druckit, han hade ju bara druckit vin osv, osv.
I går börjar det även uppdagas att han ljugit om olika saker, vissa orelevanta men vissa saker som jag frågat konkret om och han har då svarat med en lögn. När jag frågar varför han ljugit så säger hittar han en massa förklaringar och ursäkter till varför han ljugit. Med hjälp av dem rättfärdigar han att han inte sa sanningen och därmed har han inte ljugit för mig.
Jag såg ingen annan utväg än att göra som jag sagt från början och lämna honom. Han är förkrossad... Jag med... :( Ena sekunden tänker jag att skit samma och försöker hitta ursäkter för mig att stanna. Nästa blir jag sååå arg!
Har hört någonstans att alkoholister ofta ljuger, stämmer det, nån som vet?!
Har ju inte upptäckt att han ljuger förrän nu och då kommer både det ena och andra fram...
Vi hade hela framtiden utstakad för oss med boende, jobb och vi har börjat prata om barn... Nu blir det inte så och jag vill bara dö! Jag ville ju ha allt detta med honom!
Vad ska jag ta mig till?! Nån som är eller har varit i samma båt?! Några ord på vägen?!
Snälla, hjälp mig nån!!!